سوریه: فعالیت کشورهای غربی علیه داعش، نمادین است

قائم‌مقام وزیر خارجه سوریه گفت: شرایط جهان به دلیل بحران‌های مختلف دشوار است از این رو باید کشورهایی این بحران‌ها را حل کنند. غربی‌ها به دنبال به یغما بردن ثروت‌ها هستند و از شورای امنیت و سازمان ملل برای تحقق اهدافشان استفاده کرده‌اند.
کد خبر: ۷۶۷۷۹۵

به گزارش ایرنا، فیصل المقداد، پنجشنبه شب در گفت‌وگوی ویژه شبکه یک سیما اظهار کرد: سازمان ملل خیلی به مردم سوریه کمک نکرده و بیشتر موجبات بیرون رفتن مردم سوریه را از این کشور فراهم کرده است. المقداد اظهار کرد: آماده‌ایم با تروریست‌ها مقابله کنیم، اما آنچه در تشکیل برخی گروه‌ها و تشکل‌ها می‌بینیم نمایشی است. وی ادامه داد: جنگنده‌های سوری 50 بار تروریست‌ها را مورد هدف قرار می‌دهند، اما آمریکایی‌ها فقط یک بار در روز این کار را می‌کنند که این امر نشان از نمایشی بودن اقدامات می‌دهد.

مقداد تصریح کرد: آمریکایی‌ها می‌گویند سال‌ها برای از بین بردن داعش زمان نیاز دارند در صورتی که ما با فرزندان ارتش خودمان می‌توانستیم در مدت زمان کوتاه‌تری این کار را انجام دهیم، اما اینها با هزاران سناریو اجازه این مهم را نمی‌دهند. قائم‌مقام وزیر امور خارجه سوریه در ادامه این پرسش را مطرح کرد که افراد 85 کشور چگونه وارد سوریه شدند، افزود: تصور نمی‌کنم ده‌ها هزار تروریست بدون آگاهی سرویس‌های جاسوسی وارد ترکیه شده باشند و حتی نام این افراد هم قطعا مشخص است. قائم‌مقام وزیر امور خارجه سوریه تاکید کرد: کشورهای حامی تروریسم مانند آمریکا، فرانسه و انگلیس و رژیم آل‌سعود تلاش کردند از قبال همکاری با گروه‌های تکفیری و تروریستی، حکومت را براندازی کنند و نقشه منطقه را تغییر دهند، اما ملت سوریه مانع از این اتفاق شد. المقداد یادآور شد: نیروهای محور مقاومت قدرتمند و هم‌پیمانانشان بیشتر شده و نهضت مقاومت نیز از قدرت بیشتری برخوردار است. وی با بیان این‌که اهداف کاخ سفید چیز دیگری است. ادامه داد: 90 درصد گروه‌های تکفیری در سده اخیر به دست انگلیس بوجود آمد و همه می‌دانند پشت پرده ساخت این گروه‌ها برادرکشی و فتنه‌انگیزی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها