داماد عربستانی که برای ماه عسل خود به ایران سفر کرده بود، با اجاره یک هواپیمای تفریحی همراه خلبان ایرانی مرگ خود را رقم زد.
کد خبر: ۷۶۶۸۹۸

به دنبال ناپدید شدن یک هواپیمای دو نفره از فرودگاه رامسر استان مازندران که حامل یک گردشگر عربی بود، عملیات جستجوی امدادگران از طریق هوا، زمین و دریا برای یافتن آنها با ورود به دومین روز جستجو‌ها همچنان بی‌نتیجه مانده است.به گزارش جام‌جم حبیب بن شعیب بن محمد خبیت که تبعه عربستانی است پس از ازدواج با همسرش در چهارمین روز زندگی مشترکشان که هفته گذشته بود، تصمیم گرفتند برای ماه‌عسل به ایران سفر کنند.

آنها با پرواز هوایی به تهران سفر و سه روزی را در شهرستان چالوس اقامت کردند و بعد تصمیم گرفتند گشتی هم در دیگر شهرهای شمالی کشورمان بزنند.تازه عروس و داماد عربستانی وارد استان مازندران و سپس شهرستان رامسر شدند.

داماد جوان تصمیم گرفت برای چند روزی همراه همسرش در یکی از هتل‌های شهرستان رامسر اسکان یابد. آنها برای این‌که ماه‌عسل به‌یادماندنی داشته باشند به یک دفتر خصوصی هواپیمایی مراجعه کرده و یک هواپیمای آموزشی ـ تفریحی اجاره کردند.

شرح حادثه

ساعت 12 و 5 دقیقه سیزدهم بهمن امسال داماد عرب زبان به فرودگاه شهرستان رامسر رفت تا همراه مرد شصت ساله‌ای به نام علیرضا که خلبان هواپیمای آموزشی ـ تفریحی بود گشتی در آسمان این شهر بزند و همسرش در هتل محل اقامتشان ماند.

هر دو سوار هواپیما شدند و دقایقی بعد پرواز شروع شد. نیم ساعت از پرواز آنها نگذشته بود که به علت مه غلیظ و کاهش دید به 800 متر در زمان ترافیک، ارتباط آنها با برج مراقبت قطع شد.

در همین موقع برج مراقبت متوجه شد هواپیمای آنها در چابکسر از صفحه رادار خارج شده و احتمال این‌که آنها دچار حادثه شده باشند، وجود دارد. برج مراقبت چند بار به گفت‌وگو با خلبان این پرواز پرداخت، اما موفق به گفت‌وگو با وی نشد.سپس برج مراقبت با اورژانس و امدادگران کوهستان تماس گرفت و برای یافتن آنها درخواست کمک کرد.

امدادگران با اعزام به محل موردنظر و بررسی‌های اولیه احتمال دادند این هواپیما در مرز بین شهرهای گیلان و مازندران سقوط کرده باشد. بنابراین ده گروه عملیاتی که متشکل از 50 امدادگر هلال‌احمر مربوط به این دو شهر بودند در منطقه شقایق چابکسر اعزام شدند.

در ادامه این عملیات گروه‌هایی از جمله اورژانس، امدادگران کوهستان، محیط‌بانان جنگل و کوهنوردان به آنجا اعزام شدند و همگی به جستجوهایشان در آنجا ادامه دادند. جستجو‌های زمینی و دریایی برای یافتن دو سرنشین ناپدید شده این هواپیمای آموزشی ـ تفریحی ادامه داشت تا این‌که از صبح دیروز عملیات امدادگران با استفاده از بالگردهای هوایی نیز آغاز شد.

عملیات جستجو در مناطق ساحلی و جنگلی در حالی ادامه دارد که شرایط نامطلوب جوی از جمله مه و هوای ابری که از روز حادثه کل منطقه را فرا گرفته، باعث شده بود که این عملیات با کندی انجام شود.

این در حالی بود که امدادگران احتمال می‌دهند این هواپیمای آموزشی ـ تفریحی در منطقه قاسم‌آباد علیای رودسر و کلاچای سقوط کرده باشد بنابراین گروهی را برای ادامه عملیات جستجو به آنجا اعزام کردند.

گمانه‌زنی‌ها حکایت از آن دارد که ممکن است این هواپیما درون آب سقوط کرده باشد. بنابراین بخشی از جستجوی امدادگران در حوزه آبی نیز متمرکز شد.

کشف چرخ‌ هواپیما در تور صیادان

در همین رابطه فرماندار شهرستان رامسر در گفت‌وگو با جام‌جم اعلام کرد: در نخستین روزی که این حادثه رخ داد، 50 نفر از امدادگران جمعیت هلال‌احمر در قالب شش گروه عملیاتی و نیز 16 نفر دیگر در قالب سه گروه امدادرسانی در جنگل و کوهستان جستجو‌ها را همراه دیگر امدادگران شهرهای استان گلستان و استان گیلان و گروه‌های امدارسان دریایی، جنگلبانی و... حوزه‌های جنگل و دریا ادامه دادند.

حسین سروری افزود: به دلیل مه که دیروز در محل حادثه و اطراف آن بود امدادرسانی با کندی انجام می‌شد، اما از ساعت 10 صبح دیروز با کاهش مه در آسمان، عملیات جستجو با کندوکاو بیشتری انجام گرفت. این در حالی بود که دو بالگرد جمعیت هلال‌احمر نیز با گشتزنی در آسمان برای یافتن دو مرد گمشده به کمک دیگر امدادگران حاضر در محل شتافتند.

وی یادآور شد: در ادامه جستجوهای امداگران در محل حادثه ظهر دیروز آنها مطلع شدندماهیگیری ساعت20 شامگاه دوشنبه 13 بهمن امسال هنگام خارج کردن تور ماهیگیری اش در نوار ساحلی منطقه لس تو شهرستان تنکابن بود‌ه که شی ناشناسی را پیدا کرده و به خانه اش برد‌ ه تا اینکه روز بعد زمانی که برای ماهیگیری عازم دریا شده بود از اهالی شنیده هواپیمایی در آن حوالی سقوط کرد ه است بنابراین متوجه شده این شی چرخ هواپیما بوده که به این ترتیب امداد گران و ماموران با اطلاع از موضوع به محل مورد نظر اعزام شده و جستجو را شروع کردند.

این در حالی است که احتمال می‌رودهواپیما با سرنشینانش در آب سقوط کرده و آنها کشته شده باشند.

جستجو‌های امدادگران در حالی از یک شبانه‌روز گذشته و آنها وارد دومین روز جستجو شده‌اند که همچنان اثری از دو سرنشین آن وجود ندارد و احتمال این‌که امدادگران بتوانند آنها را زنده پیدا کنند، کاهش یافته است.

معصومه ملکی/ گروه حوادث

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها