به گزارش جام جم کلیک: محمود واعظی اظهار داشت: در حال حاضر ارسال پیامکهای تبلیغاتی یا اطلاعرسانی بدون اجازه شهروندان، شامل هیچ هزینهای نمیشود.
وی افزود: ارسال کنندگان اینگونه پیامکها تنها در صورتی مجاز هستند تا از مخاطبان مبلغی را اخذ کنند که از آنان در این زمینه سؤال شده و رضایت آنان اعلام شود.
وزیر ارتباطات و فنآوری اطلاعات تصریح کرد: تا زمانی که شهروندان اجازه و رضایت ندهند، ارسال کنندگان اینگونه پیامکها حق «شارژ» پیامک ندارند.
واعظی تصریح کرد: در اینگونه موارد باید به صراحت اعلام شود که پیامکهای ارسالی مشمول هزینه خواهد شد؛ درغیر این صورت حق اخذ هزینه از مخاطبان را ندارند.
وزیر ارتباطات و فنآوری اطلاعات از اتخاذ تدابیری ویژه در شورای عالی فضای مجازی برای ساماندهی اینگونه پیامکها خبر داد.
واعظی گفت: در شورای عالی فضای مجازی، سیاستهایی به تصویب رسیده است تا برای اینگونه پیامکها نیز محدودیتهایی را قائل شویم.
وی تأکید کرد: به غیر از این موارد، همه پیامکهای تبلیغاتی در کشور بهصورت کاملاً رایگان بوده و بهصورت عرفی نیز هزینه ارسال پیامک بر عهده ارسال کننده است، نه دریافت کننده پیامک.
منبع: تسنیم
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
«جامجم» در گفتوگو با عضو هیات علمی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی به بررسی اثرات منفی حفر چاههای عمیق میپردازد
سخنگوی صنعت آب در گفتوگو با جامجم: