نویسندگان استرالیایی، بازی ایران - عراق را زیباترین بازی جام معرفی کردند

تیم منتخب جام ملت‌ها بدون ایرانی‌ها

با گذشت یک روز از پایان شانزدهمین دوره جام ملت‌های آسیا، کمیته برگزاری مسابقات، تیم منتخب را در حالی معرفی کرد که در آن نام هیچ بازیکنی از تیم ملی ایران به چشم نمی‌خورد.
کد خبر: ۷۶۶۱۰۸

نکته جالب در مورد تیم منتخب آسیا انتخاب 9 بازیکن از دو تیم استرالیا و کره جنوبی است. به عبارتی برای مسئولان برگزاری فقط آنچه بیشتر ملاک نظر قرار داشت، بازیکنان فینالیست جام شانزدهم بودند. بر این اساس از تیم‌های ژاپن، چین و ازبکستان هم مثل ایران بازیکنی به تیم منتخب راه پیدا نکرد. اسامی 11 بازیکن منتخب تیم آبی جام‌ملت‌ها‌ در ادامه آمده است:

دروازه‌بان: مت رایان (استرالیا)

دفاع: ترنت سینزبری (استرالیا)، کواک تائه وی (کره جنوبی)، چا دوری (کره جنوبی)، ضرغام اسماعیل (عراق)

هافبک: کی سونگ یونگ (کره جنوبی)، ماسیمو لونگو (استرالیا)، عمر عبدالرحمان (امارات)، مهاجم: سون هیونگ مین‌ (کره جنوبی)، تیم کی هیل (استرالیا) و علی مبخوت (امارات)

سایت «سیدنی مورنینگ هرالد» استرالیا نیز با بررسی مسابقات جام ملت‌های 2015 آسیا اقدام به انتخاب بهترین‌های این تورنمنت کرد که بر اساس گزارش نویسندگان آن، دیدار تیم ملی ایران برابر عراق در مرحله یک‌چهارم نهایی به عنوان بهترین بازی جام معرفی شده است. در این گزارش آمده است: اگر از دیدگاهی بی‌طرف بازی تیم‌های ملی ایران و عراق را در مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت‌ها مورد توجه قرار دهیم، بهترین مسابقه تورنمنت بود. دو رقیب سرسخت در مرحله حذفی، یک کارت قرمز، شش گل، چهار گل در وقت اضافه، داوری بحث‌برانگیز و ضربات پنالتی. از این بیشتر چه می‌خواهید؟

نویسندگان سایت «سیدنی مورنینگ هرالد» در بخش دیگری از گزارش خود درخصوص بهترین گل جام عنوان کردند: با وجود رقابت شدید بین تیم کیهیل و احسان حاج‌صفی، گل از راه دور و تماشایی لونگو بهترین گل تورنمنت شد. فقط کیفیت گل مورد بحث نیست، بلکه انواع و اقسام مهارت‌ها در چرخش، کنترل توپ و شلیک آن از فاصله دور باعث شده گل ماسیمو لونگو در بالاترین سطح ممکن یعنی در فینال به ثمر برساند. به طور معمول در بازی‌های فینال کمتر شاهد چنین گلی هستیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها