بن‌بست در مذاکرات آزادسازی‌ گروگان‌های داعش

در حالی که ضرب‌الاجل تعیین شده داعش برای مقامات اردن و ژاپن به پایان رسیده و هنوز خبری در این زمینه منتشر نشده، مقامات ژاپنی از به بن‌بست رسیدن این مذاکرات خبر می‌دهند.
کد خبر: ۷۶۵۶۱۳

به گزارش ایرنا، یاشوهیده ناکایاما که ریاست تیم واکنش اضطراری ژاپن را در امان، پایتخت اردن برعهده دارد، جمعه‌شب به خبرنگاران گفت هیچ‌گونه پیشرفتی در تلاش برای آزادی کنجی گوتو خبرنگار ژاپنی به گروگان گرفته شده توسط داعش و «معاذ الکساسبه» خلبان اردنی که به اسارت این گروه درآمده، صورت نگرفته است.

وی گفت: مذاکرات به بن‌بست رسیده است ولی ما به تلاش خود برای تجزیه و تحلیل و بررسی اطلاعات کسب شده درکنار اقدام‌های دولت ادامه خواهیم داد. هیروشیگه سکو، معاون دبیراول کابینه ژاپن نیز روز گذشته در توکیو گفت دولت همچنان منتظر دریافت اطلاعات جدید درباره این بحران گروگانگیری است.

گروه تروریستی داعش شرط آزادی گروگان ژاپنی را آزادی «ساجده الریشاوی» تبعه عراقی زندانی در اردن تعیین کرده و گفته است خلبان اردنی نیز به شرطی زنده می‌ماند که این بمبگذار انتحاری زندانی آزاد شود.

در همین حال، اردن تهدید کرد در صورتی که تروریست‌های داعش، معاذ الکساسبه خلبان این کشور را به قتل برسانند، در اسرع وقت اقدام به اجرای حکم اعدام ساجده ریشاوی و چند نفر دیگر از فرماندهان این گروه تروریستی می‌کند که در زندان‌های این کشور هستند.

ارتش اردن نیز جمعه اعلام کرد دستگاه‌های دولتی در حال تلاش برای به دست آوردن اطلاعات درباره زنده بودن خلبان اردنی گروگان گرفته شده توسط داعش پس از پایان مهلت مقرر برای مبادله زندانیان هستند. سرهنگ ممدوح العامری سخنگوی ارتش اردن در بیانیه‌ای گفت دستگاه‌های دولتی 24 ساعته پیوسته در حال پیگیری موضوع هستند.

وی افزود: به محض دریافت اطلاعات جدید، آن را در زمان مناسب منتشر خواهیم کرد. در حالی که ضرب‌الاجل برای قتل گروگان‌های ژاپنی و اردنی از سوی داعش به پایان رسیده است، اما هنوز سرنوشت آنها در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

پیش از این در خبرهایی اعلام شده بود که با کوتاه آمدن اردن در برابر داعش، الریشاوی، زن تروریستی که در زندان‌های این کشور است برای معاوضه با گروگان‌های در دست داعش به عراق منتقل شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها