منابع امنیتی در استان کرکوک در شمال عراق اعلام کردند، در پی حملات گروه تروریستی داعش از بامداد دیروز به مناطقی در جنوب کرکوک در 250 کیلومتری شمال بغداد، مقررات منع آمد و شد در سراسر استان به اجرا گذاشته شده است.
کد خبر: ۷۶۵۲۰۱

براساس گزارش‌های رسیده، درگیری‌ها در مناطق جنوب کرکوک از جمله روستاهای «مریم بک» و «الرشاد» و نیز پل «تل‌آلورد» جریان دارد. مقامات محلی در عین حال اوضاع در شهر کرکوک را عادی توصیف کردند.

گروه تروریستی و تکفیری داعش که در هفته‌های اخیر در مناطق مختلف عراق از نیروهای ارتش و داوطلبان مردمی‌شکست‌های سختی را متحمل شده اند، تحرکاتی را در استان کرکوک در شمال عراق آغاز کرده که گفته می‌شود، هدف آن اشغال شهر کرکوک مرکز این استان نفتی عراق است.این منابع از وجود درگیری‌های سنگین در استان کرکوک خبر داده‌اند و گفته‌اند که نیروهای مدافع شامل ارتش، پیشمرگان کرد و نیروهای مردمی‌ تلاش دارند این حملات را متوقف کنند. منابع خبری عراقی اعلام کردند گروه تروریستی داعش از سه محور به استان کرکوک حمله کرد که مقاومت نیرو‌های مردمی، ارتش و پیشمرگان کرد را در پی داشت. استان کرکوک در 250 کیلومتری شمال بغداد قرار دارد و اکنون نیروهای پلیس محلی و نیروهای پیشمرگ کرد کنترل آن را در دست دارند . در یک خبر دیگر اعلام شد بر اثر دو حمله تروریستی همزمان در مرکز پر ازدحام شهر بغداد در صبح جمعه، دست‌کم 11 نفر کشته و 26 نفر زخمی‌شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها