جام جم آنلاین: چندین بمب شنبه شب اول اکتبر در تفریحگاه های ساحلی جیمباران و کوتا در قلب مرکز توریستی جزیره بالی اندونزی به فاصله چند دقیقه از یکدیگر منفجر شدند.
کد خبر: ۷۶۴۵۵

براساس یک آمار اولیه در این انفجارهای تروریستی دستکم 32 نفر کشته و بیش از 100 نفر مجروح شده اند.

به گزارش رادیو بین المللی فرانسه ، پلیس اندونزی اعلام کرد دریک عملیات تروریستی چندین بمب حوالی ساعت 20 به وقت محلی به فاصله چند دقیقه از یکدیگر در ساحل تفریحگاه جیمباران و یک مرکز تجاری بندر توریستی کوتا منفجر شدند.

این انفجارها هنگامی رخ دادند که توریست های بسیاری در رستوران ها و کافه های حاشیه ساحل جیمباران و نیز بندر کوتا حضور داشتند.
براساس یک آمار اولیه تاکنون در انفجارها دستکم 32 نفر کشته و بیش از 100 نفر زخمی شده اند.تعداد زیادی از مقتولان و مجروحان این انفجارها توریست های خارجی هستند.
به گفته شاهدان عینی اجساد قطعه قطعه شده بسیاری در محل انفجارها پراکنده هستند.در بدن تعدادی از مجروحان که در بیمارستان ها بستری هستند میخ های کوچک که در بمب ها کار گذاشته شده بودند ، مشاهده می شوند.

به گزارش شبکه تلویزیونی BBC ، مارتی ناتالگاوا سخنگوی وزارت خارجه اندونزی گفت: انفجارها در جیمباران و در بندر توریستی کوتا در پرترددترین مکان ها رخ داده اند که نشان می دهد تروریست ها قصد کشتار هر چه بیشتر را داشته اند.
سوسیلو بامبانگ یودهویونو ، رئیس جمهور اندونزی که بلافاصله عازم جزیره بالی شده است گفت: به وضوح مشخص است که این انفجارها ناشی از حملات تروریستی بوده اند که به طور ناگهانی به اماکن عمومی ضربه زده اند.

گفته می شود ، حال بسیاری از مجروحان وخیم است و احتمال افزایش تعداد قربانیان بسیار زیاد است.
شبکه تلویزیونی BBC ، تعداد قربانیان را دستکم 25 نفر و مجروحان را بیش از 100 نفر گزارش کرده است.
در 12 اکتبر سال 2002 در یک حمله انتحاری در جزیره بالی 202 نفر که تعداد زیادی از آنها توریست های استرالیایی بودند کشته و صدها نفر مجروح شدند.
مقامات اندونزیایی یک گروه افراطی وابسته به شبکه تروریستی القاعده را عامل این حملات تروریستی می دانند.

افزایش تلفات انفجارهای بالی
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها