مدیر بلک‌بری معتقد است باید مساوات نرم‌افزاری برای تمام سیستم‌های عامل همراه وجود داشته باشد.

مدیر بلک‌بری: برنامه‌نویسان باید به زور به ما کمک کنند

مدیر شرکت بلک‌بری اعلام کرد که قوانین باید به‌نحوی نوشته شوند که شرکت‌های نرم‌افزاری تمامی برنامه‌های خود را بر روی همه پلتفرم‌های ممکن عرضه کنند تا برابری بین شرکت‌ها رعایت شود.
کد خبر: ۷۶۲۵۲۳
مدیر بلک‌بری: برنامه‌نویسان باید به زور به ما کمک کنند

جام جم کلیک: مدیر ارشد اجرایی شرکت بلک‌بری در یک سری اظهارات جنجالی درخواست برابری و مساوات در رده نرم‌افزارهای همراه داشته است و معتقد است که همه سیستم‌های عامل همراه باید از شرایط مساوی نرم‌افزاری بهره‌مند شوند.

چن در نامه خود خطاب به مسئولان قانون‌گذاری در ایالات متحده آمریکا گفت که این افراد باید قوانینی را تصویب کنند که به موجب آن شرکت‌های نرم‌افزاری مانند نت فیلیکس موظف باشند تا برنامه‌های خود را بر روی تمامی پلتفرم‌های همراه آماده کنند.

چن معتقد است که شرکت‌های تامین کننده خدمات وب نیز به شرکت‌های خاصی رویکرد مثبت و لطف بیشتری را از خود نشان می‌دهند، البته او در نامه سرگشاده خود به سنای آمریکا به نام شرکت خاصی اشاره نکرده است ولی به‌صورت واضحی مشخص است که خطاب گفته‌های او اپل و گوگل هستند. او در بخشی از این درخواست خود به این موضوع اشاره کرده است که iSPها باید مساوات را در میان تمامی مخاطبان خود رعایت کنند و نباید بخش بیشتری از تمرکز خدمات وسرعت خود را به یک شرکت خاص بسپارند.

گفته‌های چن در نخستین گام کمی عجیب به‌نظر می‌رسد ولی با کمی تعمق درآن می‌توان دریافت که این مدیر با تجربه در این زمینه چندان بی‌راه نگفته است. حمایت شرکت‌های نرم‌افزاری از یک شرکت خاص می‌تواند به عدم توانایی شرکت‌های دیگر برای رشد منتهی شود و این امر در نهایت به کاهش یافتن رشد پیشرفت در این صنایع منتهی خواهد شد.

چن نمونه بسیار خوبی از مساوات را سیستم BBM یا مسنجر بلک‌بری می‌داند و معتقد است اینکه میلیون‌ها کاربر اندروید و iOS در سراسر جهان توانسته‌اند به‌صورت رایگان به دانلود این برنامه بپردازند را می‌توان یک الگوی کاری برای تمام نرم‌افزارها دانست.

احمد محمدحسینی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
یعقوب
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۴
۰
۰
روزی فردی میگفت شركت ها چرا به ما اگهی نمیدهند كه چرخمان بچرخد.

نیازمندی ها