فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی درباره نحوه و شرایط به‌کارگیری سربازان در مرزها، گفت: نیروها و سربازان جدیدالورود به مرزبانی مستقیم به مناطق عملیاتی و درگیر اعزام نشده و قبل از آن در مناطق دیگر به کار گرفته می‌شوند.
کد خبر: ۷۶۱۴۲۱

قاسم رضایی در گفت‌وگو با ایسنا افزود: اکنون کشور را به چهار منطقه تقسیم کرده‌ایم و نیروها با توجه به این تقسیم‌بندی در مرز به کار گرفته می‌شوند و این طور نیست که فردی به عنوان مثال از جنوب غرب کشور در مرزهای شمال شرق خدمت کند.

وی اظهار کرد:‌ بر همین اساس مناطق به چهار بخش شمالی، شرقی، غربی و جنوبی تقسیم شده و ساکنان این بخش‌ها در مرزهای همین بخش‌ها خدمت سربازی خود را انجام می‌دهند. رضایی درباره این‌که آیا نیروهای مرزبانی بویژه سربازان آموزش‌های خاصی را برای حضور در مرز می‌بینند یا خیر، توضیح داد: قطعا این طور است که ما آموزش‌هایی را به این افراد می‌دهیم. این طور نیست که نیروهای جدیدالورود مستقیما از پادگان به نقاط عملیاتی مرز بروند، بلکه پس از دوران آموزشی ابتدا این افراد را در مناطق نیمه عملیاتی به کار گرفته و پس از مدتی آنان را به مناطق عملیاتی و درگیر منتقل می‌کنیم.

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی درباره مدت حضور سربازان و نیروهای مرزبانی در نقاط صفر مرزی عنوان کرد: در این باره تدابیری اندیشیده شده و نیروهای سرباز، درجه دار،‌کادر، بومی و غیربومی هر کدام مدت مشخصی را در مرز خدمت خواهند کرد.رضایی با اشاره به مراکز آموزش سربازان در مرزبانی بیان کرد: ما مراکز آموزش سربازان را داریم که در تابعیت مرزبانی فعالیت می‌کنند و نیروهایمان در این مراکز آموزش می‌بینند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها