وزیر آموزش و پرورش خبر داد

پرداخت مطالبات فرهنگیان تا پایان بهمن

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور: دولت از سیاست برون‌سپاری مدارس به بخش خصوصی حمایت می‌کند

پرداخت معوقات فرهنگیان تا 2 هفته آینده

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور با بیان این‌که دولت از سیاست برون‌سپاری مدارس حمایت می‌کند، از پرداخت معوقات فرهنگیان تا دو هفته آینده خبر داد.
کد خبر: ۷۶۱۴۱۷

به گزارش مهر، محمد باقر نوبخت در هفته گرامیداشت شوراهای آموزش و پرورش که روز گذشته در مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: لایحه بودجه ۹۴ به مجلس تقدیم شد که شامل ۸۳۸ هزار میلیارد تومان بودجه کل و ۲۶۰ هزار میلیارد تومان بودجه عمومی است که کلیات لایحه در کمیسیون تلفیق به تصویب رسید و بتازگی مجلس وارد بررسی جزئیات لایحه بودجه شده است.

نوبخت با بیان این‌که حقوق و دستمزد با توجه به تورم ۱۴ درصد افزایش داشته است، عنوان کرد: میزان سهمی که به وزارت و آموزش و پرورش تخصیص یافته است به دلیل بی‌مهری ما نیست بلکه دولت در شرایط نداری است.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور با تاکید بر این‌که دولت از سیاست برون‌سپاری مدارس به بخش خصوصی حمایت می‌کند، ابراز کرد: دولت در هزینه‌هایی که آموزش و پرورش مشکل داشته باشد کمک می‌کند و تا پایان سال مازاد بر سقف هم عمل می‌کند.

وی تاکید کرد: طی توافقی که با وزیر آموزش و پرورش شده است همه معوقات در ارتباط با اضافه کار، سرباز معلمان و موارد دیگر از این دست از طریق دولت اعتبار داده شده است و تا دو هفته آینده قابل وصول است.

اختصاص 1000 میلیارد تومان برای اشتغال جوانان

به گفته رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، یکهزار میلیارد تومان اعتبار خاص برای اشتغال جوانان و فارغ‌التحصیلان در بودجه سال ۹۴ اختصاص یافته است.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور در ادامه با بیان این‌که قانونی برای صدور مجوز آزمون استخدامی وجود ندارد، گفت: آموزش و پرورش هر گاه نیازی به نیروی انسانی داشته باشد براساس قانون می‌تواند استخدام کند.نوبخت تصریح کرد: اگر آموزش و پرورش بیش از نیاز خود مجبور باشد نیرو جذب کند از رفاه و منابعی که در اختیار نیروهای خود گذاشته است، کاسته می‌شود.

آموزش و پرورش منع قانونی برای استخدام ندارد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی تاکید کرد: هیچ دستگاه اجرایی منع قانونی برای جذب نیروی انسانی ندارد و آموزش و پرورش هر گاه نیاز به نیرو داشته باشد، می‌تواند جذب کند.

نوبخت افزود: طی توافقی که با وزیر آموزش و پرورش شده است در شرایط برابر، اولویت در استخدام با فرزندان فرهنگیان است و برای جذب نیروهایی که لازم دارد هیچ محدودیتی از نظر قانونی ندارد. وی تاکید کرد: آموزش و پرورش این اختیار را دارد هنگام نیاز به نیروی انسانی جذب به صورت دائم، موقت و حق التدریس در چارچوب قانون مدیریت خدمات کشور انجام دهد.

نوبخت با تاکید بر این‌که باید وزارت آموزش و پرورش چابک‌تر شود، اظهار کرد: آموزش و پرورش برای هر بخشی که احساس نیاز کند طبق قانون اجازه استخدام دارد.

نوبخت در خصوص کمبود نیرو در آموزش و پرورش توضیح داد: کمبود نیرو در وزارت آموزش و پرورش را وزیر تائید نمی‌کند، بلکه وی بیان کرده است که از نظر کمی حدود ۵۰ هزار نیروی مازاد دارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور درباره صدور مجوز آزمون مربیان پیش‌دبستانی، اظهار کرد: در رابطه با صدور مجوز آزمون مربیان پیش‌دبستانی قانونی وجود ندارد و در آموزش و پرورش میزان نیاز به نیروی انسانی محدود است.

نوبخت افزود: رشد منابع عمومی در لایحه بودجه ۶ درصد بوده است در حالی که در آموزش و پرورش در منابع جاری ۱۱ درصد رشد داشته ایم و بودجه آموزش و پرورش ۲۳ درصد رشد یافته است و رشد عمرانی آموزش و پرورش ۳۸ درصد است که با توجه به محدودیت منابع دولت تلاش شده است نیازهای فرهنگیان واقع‌بینانه دیده شود و منابع را به گونه‌ای تنظیم کنیم که فرهنگیان رضایت شغلی داشته باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها