به‌دنبال حمله نظامیان صهیونیست به نیروهای مقاومت حزب‌الله در بلندی‌های جولان، دیروز سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان خطاب به صهیونیست‌ها تنها به این جمله دوکلمه‌ای بسنده کرد که «جهزوا ملاجئکم!». یعنی پناهگاه‌هایتان را حاضر کنید. به گزارش دفاع پرس، این پیام بدون هیچ توضیحی و به دو زبان عبری و عربی با عکسی از دبیرکل حزب‌الله بر روی خروجی سایت شبکه المنار قرار گرفته است.
کد خبر: ۷۶۱۳۹۴

آیت‌الله جوادی آملی: به تمام نیروهای نظام نیاز داریم

محمدرضا عارف، رئیس بنیاد امید ایرانیان با آیت‌الله عبدالله جوادی آملی از مراجع تقلید در قم دیدار کرد. این مرجع تقلید در این دیدار گفت که ما به تمام نیروهای نظام نیازمند هستیم و باید مانند اعضای یک بدن همه در کنار هم باشیم. به گزارش ایرنا، وی افزود: حضور یک گروه در نظام نباید به منزله حذف گروه دیگر تمام شود. همه، مادام که عضو یک جامعه هستیم با هم برادریم. عارف در دیدار با آیت‌الله امینی نیز گفت که پروژه‌ اسلام‌هراسی غرب برای مقابله با صدور فرهنگ انقلاب اسلامی است.

خاطره هاشمی از واکنش امام(ره) به درخواست ترور شاه

آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت شهدای منصورون که از مبارزان تشکیلاتی سال‌های قبل از انقلاب هستند، با ذکر خاطره‌ای گفت که یکی از افسران رژیم پهلوی از امام برای ترور شاه در یکی از برنامه‌ها اجازه می‌خواست، اما حضرت امام(ره) این اجازه را ندادند. به گزارش فارس، وی همچنین با تاکید بر نقش مردم در همه مراحل انقلاب، گفت: نباید با تشکیل گروه‌های جعلی و شعارهای انحرافی و توخالی صف اتحاد مردم تضعیف شود.

لغو پروانه روزنامه «مردم امروز»

هیات نظارت بر مطبوعات در جلسه دیروز خود پروانه انتشار روزنامه «مردم امروز» بابت درج تیتر «من هم شارلی هستم» را با استناد بند 7 ماده 6 قانون مطبوعات و همچنین ماده 27 این قانون لغو و پرونده این روزنامه را به دادگاه ارسال کرد. به گزارش واحد مرکزی خبر، در این جلسه پرونده روزنامه «وطن امروز» نیز مطرح و مقرر شد به این نشریه بابت اصرار به تخلف و نقض مجدد مصوبات شورای عالی امنیت ملی تذکر داده شود و مراتب به دادگاه معرفی شود. همزمان، وکیل‌مدافع مدیرمسئول روزنامه «مردم امروز» از احضار مدیرمسئول این روزنامه به دادسرای فرهنگ و رسانه خبر داد.

خانه احزاب احیاشدنی نیست

با وجود برخی تلاش‌ها برای احیای خانه احزاب، حسن غفوری‌فرد، عضو ادوار شورای مرکزی خانه احزاب با تاکید بر این‌که خانه احزاب دیگر قابل احیا نیست، گفت: اصولگرایان موافق احیای خانه احزاب نیستند و در صورت برگزاری مجمع عمومی هم در آن شرکت نخواهند کرد.

وی به مهر گفت که یکی از اشکالات و اختلافات اصولگراها در موضوع خانه احزاب با اصلاح‌طلبان وجود احزاب کم وزن اصلاح‌طلب در این تشکل صنفی است و اختلاف دیگر هم این است که نباید تشکلی به نام خانه احزاب وجود داشته باشد زیرا ذهنیت منفی نسبت به آن ایجاد شده است.

آغاز بررسی‌ها برای انتخاب استاندار استان مرکزی

به‌دنبال معرفی استاندار مرکزی به عنوان معاون سیاسی وزیر کشور، قائم‌مقام و سخنگوی وزارت کشور به تسنیم گفت: بررسی‌ها برای انتخاب گزینه جدید استانداری استان مرکزی را آغاز کرد‌ه‌ایم و امیدواریم در روزهای آینده فرد موردنظر را به هیات دولت معرفی کنیم. حسینعلی امیری گفت: «فعلا تا زمانی که آقای مقیمی رسما کار خود را در معاونت سیاسی شروع کنند، امور استانداری را پیگیری می‌کنند، اما تلاش می‌کنیم بدون معطلی فرد مورد نظر برای تصدی استانداری استان مرکزی را انتخاب کنیم.»

بی‌خبری وکیل «م.ر» از رای پرونده موکلش

محمدرضا نادری، وکیل معاون اول دولت دهم در گفت‌وگو با ایلنا، با اشاره به اظهارات سرپرست دادگاه‌های کیفری استان تهران مبنی بر این‌که حکم پرونده معاون اول دولت دهم از دیوان عالی کشور به این دادگاه ارجاع و بخش عمده‌ای از حکم بدوی در دیوان عالی تائید شده است، عنوان کرد: برای اطلاع از جزئیات حکم به شعبه دیوان مراجعه کردم، اما به بنده گفته شد حکم در اختیار آنها نیست. این‌که شعبه‌ صادرکننده رای، جزئیات آن را نداشته باشد، طبیعی نیست و جای تعجب دارد. ما به هر دری زدیم تا بتوانیم از رای صادر شده مطلع شویم، اما نتوانستیم.

جبهه رهروان متعلق به لاریجانی نیست

نعیمی، سخنگوی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس از برگزاری نشست‌هایی برای بررسی اساسنامه جبهه رهروان ولایت در هفته آینده خبر داده و با این حال گفته است: برخی این طور تصور و عنوان می‌کنند که جبهه رهروان ولایت به آقای علی لاریجانی، رئیس مجلس تعلق دارد، در صورتی که این طور نیست و وی فقط از این جبهه یا هر فعالیت سیاسی دیگر این فراکسیون حمایت می‌کند. او در گفت‌وگو با تسنیم یادآور شده است: نظر قالب اعضای فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس بر تشکیل و تاسیس جبهه رهروان ولایت از سوی این فراکسیون است.

پایان بررسی سیاست‌های کلی انتخابات تا پایان سال

مصطفی میرسلیم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به میزان گفت: بررسی سیاست‎های کلی انتخابات در مجمع تشخیص مصلحت نظام تا پایان سال جاری به اتمام می‎رسد. وی افزود: موضوعات مختلفی همچون نحوه برگزاری انتخابات،منطقه‌بندی انتخابات در کلانشهرهای کشور و میزان هزینه‌های جاری برای انتخابات از موضوعات مهمی است که درباره سیاست‌کلی انتخابات تا به امروز در مجمع مورد بررسی قرار گرفته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها