ناگفته‌های چهارمین پلی‌استیشن

با ۲۰ ویژگی خاص آخرین کنسول بازی سونی آشنا شوید

یک سال از شروع رقابت نفسگیر کنسول‌های بازی نسل هشتم می‌گذرد و همه علاقه‌مندان بازی چیزهای زیادی از آخرین کنسول بازی سونی یا همان PS4 می‌دانند. همه با ظاهر این کنسول و دسته‌اش آشنایی داشته و از 400 دلاری (حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان) که هنگام خرید این کنسول باید در جیب داشته باشند باخبرند.
کد خبر: ۷۶۱۰۶۷
با ۲۰ ویژگی خاص آخرین کنسول بازی سونی آشنا شوید

یک سال از شروع رقابت نفسگیر کنسول‌های بازی نسل هشتم می‌گذرد و همه علاقه‌مندان بازی چیزهای زیادی از آخرین کنسول بازی سونی یا همان PS4 می‌دانند. همه با ظاهر این کنسول و دسته‌اش آشنایی داشته و از 400 دلاری (حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان) که هنگام خرید این کنسول باید در جیب داشته باشند باخبرند.

در این یک سال بازی‌های متنوعی برای پی‌اس۴ به‌صورت انحصاری و غیرانحصاری عرضه شده و باتوجه به آنها می‌دانیم از این دستگاه چه کارهایی برمی‌آید. اما هنوز هم این کنسول بازی‌ ناگفته‌هایی دارد که بسیاری از ما از آن بی‌اطلاع هستیم. نکاتی که دانستن آنها می‌تواند به شما کمک کند با آگاهی بهتری سراغ کنسول بازی مورد علاقه خود بروید. در این مطلب به ۲۰ مورد از اطلاعات جالب درباره کنسول محبوب شرکت سونی می‌پردازیم.

1. منوی تازه PS4

با ورود به هر نسل، تقریبا همه چیز کنسول‌های بازی ظاهر و نام تازه‌ای به خود می‌گیرد. رابط کاربری کنسول قبلی سونی، موسوم به XMB جایش را به «منوی پویای پلی‌استیشن» داده که تمام ویژگی‌های ممتاز اجتماعی PS4 مانند اشتراک ویدئو و چت کردن را در اختیار بازیکن قرار می‌دهد.

2. هارد 500 گیگابایتی

پلی‌استیشن4 به یک هارددیسک 500 گیگابایتی مجهز است. خوشبختانه می‌توانید هارد PS4 را همانند کنسول قبلی سونی ارتقا داده یا جایگزین کنید. البته شما قادر نیستید هر هارد اکسترنالی را به پی‌اس‌۴ متصل کنید و باید سراغ هاردهای خود سونی بروید.

3. از هر جا می‌خواهید بازی کنید

با داشتن یک پلی‌استیشن4 در منزل می‌توانید از هر جایی و با هر کنسول PS4 دیگری به پروفایل خود وارد شده و به محتوای دانلود و خریداری شده خود دسترسی پیدا کنید. فقط کافی است اکانت شخصی‌تان در منزل به اینترنت متصل باشد. این قابلیت به ‌وسیله سرویس ابری پلی‌استیشن و پلی‌استیشن لایو پشتیبانی می‌شود.

4. دستگاه خانگی

علاوه بر این‌که می‌توانید از هر جایی به محتوای خود دسترسی داشته باشید، می‌توانید یک کنسول PS4 را به‌عنوان کنسول خانگی مشخص کنید. محتوایی که روی آن کنسول دارید، فارغ از محدودیت اکانت‌های کاربری، برای تمام کاربران خانه قابل دسترس خواهد بود. این قانون شامل عضویت Playstation Plus نیز می‌شود. به‌عبارتی محتوای دانلودی شما کلا به یک کنسول PS4 و یک اکانت کاربری مربوط است.

5. کابل اچ.دی.ام.آی

کنسول Playstation 4 اولین کنسول از سری Playstation است که همراه آن یک کابل اچ.دی.ام.آی عرضه می‌شود. دلیل این کار سرعت انتقال داده‌هایی است که باید از دستگاه به تلویزیون ارسال شود و نیاز به کابلی با کیفیت دارد. در صورتی که بخواهید کابل اچ‌.دی‌.ام‌.آی با همان کیفیت را تهیه کنید باید حدود ۱۰۰ هزار تومان پرداخت کنید.

6. فاقد محدودیت جغرافیایی

کنسول Playstation 4 قفل منطقه‌ای ندارد. قفل‌های منطقه‌ای یا Region Lock معمولا به دلیل قوانین متفاوت هر کشور و منطقه روی دستگاه‌ها گذاشته می‌شد. برای مثال برخی بازی‌ها که در اروپا قانونی بودند (مانند نسخه کامل Manhunt 2)، روی کنسول‌های آمریکا غیرقابل بازی بودند. این خبر همان‌قدر که برای گیمرها خوشایند است، برای سیاستمدارانی که از حواشی بازی‌های رایانه‌ای به نفع خود بهره می‌برند، ناخوشایند است.

7. دوربین 3 بعدی

دوربین PS4 قادر است با کیفیتی قابل توجه تصاویر سه‌بعدی را ثبت کند. در واقع این ترکیبی از دو فیلم دو بعدی است که حس سه‌بعدی به شما می‌دهد. این قابلیت ثبت سه‌بعدی برای دوربین پلی‌استیشن برای شناسایی فضای اتاق و دریافت راحت‌تر حرکات بازیکنان در نظر گرفته شده است.

8. ورودی صدای خارق‌العاده

دوربین PS4 مجهز به چهار میکروفن است تا هم بتواند صدا را با بهترین کیفیت دریافت کند، هم نقطه دقیق صدا را پیدا کند. این قابلیت باعث می‌شود ویس کامندر یا همان فرامین صوتی با دقت بیشتری انجام شود و صدای محیط اطراف به‌عنوان فرامین صوتی دریافت نشود.

9. استریم فیلم‌ها

بااستفاده از سرویس Video Unlimited می‌توانید ویدئوهای مختلف را روی پلی‌استیشن استریم کنید. این سرویس که مربوط به بخش سرگرمی‌های سونی است و در کنار Music Unlimited قرار می‌گیرد، اکنون بیش از ۵۰ هزار فیلم سینمایی و سریال را در خود جای داده و همچنین فضای شخصی یا همان PlayMemories را نیز در اختیارتان قرار می‌دهد.

10. چندوظیفگی

در سیستمی پیشرفته‌تر از PS3 می‌توانید وسط بازی به برنامه‌های دیگر سوئیچ کرده و دوباره با یک اشاره به بازی برگردید. این کار با تاچ‌پد جدید دسته‌های پلی‌استیشن قابل اجراست و به هیچ حرکت اضافه‌ای احتیاج ندارد. همچنین می‌توانید این قابلیت را به دلخواه خود فعال یا غیرفعال کنید تا هنگام بازی ایرادی در روند بازی شما ایجاد نکند.

11. تاچ پد فشاری

تـاچ پد تــعــبیـه شده روی دسته Dual Shock 4 قابل فشار دادن است و این یعنی یک دکمه اضافه برای عمق بخشیدن به بازی‌های مخصوص این دستگاه. همچنین تاچ‌پد از فرامین حرکتی زیادی پیروی کرده و مانند ترک پد لپ‌تاپ‌ها کار را برای شما آسان‌تر می‌کند.

12. صفحه نمایش دوم

اگر PS4 بخرید، می‌توانید با دانلود نرم‌افزاری مخصوص، از گوشی موبایل یا تبلت خود به‌عنوان مانیتور دوم برای بازی استفاده کنید. در کنار یک سری فرصت‌های جذاب داخل بازی، مثلا استفاده از تبلت برای مشخص کردن اهداف روی نقشه و پیگیری بازی از تلویزیون، با این نرم‌افزار می‌توانید وظایفی مانند دانلود محتوا را به PS4 خود محول کنید.

13. چت هنگام بازی

پیش از این کاربران بازی‌های پلی‌استیشن، بخصوص بازی‌های استراتژیک آنلاین و تحت شبکه فقط می‌توانستند در همان محیط بازی مورد نظر و با همبازی‌هایشان چت کنند، اما کنسول PS4 این امکان را به شما می‌دهد فارغ از هر بازی‌ای که در حال انجام هستید، با دوستان خود چت کنید و به تبادل نظر بپردازید، لازم نیست بازی‌هایتان یکی باشد.

14. ضبط دائم

کنسول PS4 مدام در حال فعالیت‌های پس‌زمینه است. یکی از این فعالیت‌ها، ضبط دائم چند دقیقه آخر بازی شماست. دکمه شرینگ که پلی‌استیشن به دسته Dual Shock 4 اضافه کرده، در کنار قابلیت ضبط دائم، کار را برای شما بسیار راحت می‌کند و اگر دلتان خواست، با زدن یک دکمه می‌توانید ویدئوی بازی خود را آپلود کنید. حتی می‌توانید در حین آپلود شدن ویدئو به بازی خود ادامه دهید.

15. سیستم تعلیق

کنسول PS4 به سیستم تعلیق مجهز است. قطعا همه کسانی که مشتری کنسول‌های بازی بوده‌اند، با ریاضت ناشی از زمان لازم برای خواندن دیسک و بالا آمدن بازی آشنا هستند. پلی‌استیشن4 این مشکل را رفع کرده است. هر زمان که بخواهید، می‌توانید بازی را به حالت تعلیق درآورید سپس با اشاره یک دکمه از همان جایی که بازی را ترک کرده‌اید، ادامه دهید.

16. تعهد 24 ساعته

با کنسول PS4 می‌توان دانلودها و به‌روز‌رسانی‌ها را بدون ایجاد مزاحمت برای تجربه کاربر و در پس‌زمینه به انجام رساند. حتی اگر آن را به حالت نیمه‌خاموش هم درآورید، به دانلود محتوا ادامه خواهد داد. دیگر لازم نیست ساعت‌ها منتظر بمانید تا به‌روزرسانی دستگاهتان به پایان برسد. می‌توانید در تمام مراحل به‌روزرسانی یا دانلود به امور دیگری مانند بازی کردن برسید.

17. بازی‌های قدیمی حفظ می‌شوند

کوچ کردن از نسلی به نسل دیگر کنسول‌های بازی و دل کندن از بازی‌های محبوب قبلی همیشه برای گیمرها به یک کابوس شبیه است، زیرا دیگر نمی‌توانند بازی‌های این دو نسل را به‌صورت مشترک استفاده کنند و باید منتظر آمدن نسخه جدیدی از بازی باشند، اما سیستم استریمینگ موسوم به گای‌کای، دست کاربران PS4 را برای انتخاب تعداد قابل توجهی از بازی‌های خوب کنسول PS3 و تجربه آنها روی کنسول جدید خود باز گذاشته است. به مرور تعداد این بازی‌ها بیشتر خواهد شد.

18. انتقال عضویت

کسانی که اکنون PS3 دارند و عضو شبکه آنلاین سونی هستند، می‌توانند براحتی عضویت خود را به کنسول جدید انتقال دهند. با وجود امکانات فوق‌العاده‌ای مانند دسترسی به بازی‌های قدیمی PS3 و PSP همان مبلغ قدیم را داده، اما کالایی مضاف دریافت خواهید کرد.

19. سینمای خصوصی

واحد سینمایی سونی، یعنی SONY Pictures Entertainment سخت در حال کار روی محتوای اختصاصی و دسترسی اختصاصی کاربران PS4 است. این به کاربران امکان می‌دهد با همان دستگاه پلی‌استیشن خود فیلم‌های روز دنیا را دریافت و تماشا کنند. قابلیت نمایش بلو ری سه‌بعدی را هم به آن اضافه کنید تا پلی‌استیشن به بهترین وسیله برای فیلم دیدن تبدیل شود.

20. انبوهی از بازی‌ها

اکنون بیش از 140 بازی برای کنسول PS4 در دست تولید است. البته این بازی‌ها همه عناوین درجه یک نیستند و شامل عناوینی مانند آرکید هم می‌شوند، ولی باز هم این رقم قابل توجه است. تعداد زیادی از این بازی‌ها تحت نظر سونی و تنها برای این کنسول بازی طراحی می‌شود تا شما فقط با پلی‌استیشن ۴ سراغ این بازی‌ها بروید.

سیاوش شهبازی / کلیک (ضمیمه یکشنبه روزنامه جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها