مستند روایی «اوراق افتخار» با محوریت بازخوانی اسناد ساواک در ارتباط با سیر مبارزاتی امام خمینی(ره) و «سازمانی برای جنایت» با موضوع ساواک برای پخش در ایام دهه فجر از شبکه پنج آماده می‌شود.
کد خبر: ۷۶۰۵۸۳

محمدعلی زارع‌شریفی، تهیه‌کننده، کارگردان و نویسنده مستند روایی اوراق افتخار درباره روند تولید این مستند به جام‌جم گفت: تولید این مستند تمام شده و هاشم الله‌ربی مشغول تدوین این اثر است. این مستند روایی در 30 قسمت 10 دقیقه‌ای تولید می‌شود که ده قسمت از آن در ایام دهه فجر امسال از شبکه تهران پخش می‌شود و بقیه آن در مناسبت‌های دیگر به نمایش درخواهد آمد.

وی در ادامه افزود: در این مستند به بررسی اسناد ساواک در ارتباط با سیر مبارزاتی امام خمینی (ره) می‌پردازیم و برنامه از زمان تبعید امام (ره) به ترکیه شروع می‌شود و در ادامه تبعید ایشان به عراق، پاریس و بعد بازگشت به ایران را نشان می‌دهیم. در واقع اسناد ساواک در این چهار دوره مورد بررسی قرار می‌گیرد.

این تهیه‌کننده و کارگردان عنوان کرد: محمد فیلی در این مستند به بازخوانی اسناد می‌پردازد و ابوالفضل اینانلو و کاشفی دیگر گویندگان این مستند هستند. در مستند اوراق افتخار با کارشناسان، محققان و همراهان حضرت امام خمینی(ره) همچون حجت‌الاسلام دعایی، حجت‌الاسلام رحمه، دکتر توکلی بینا، قاسم تبریزی، دکتر منصوری و دکتر بشارتی جهرمی صحبت کردیم. پخش این سریال از دوازدهم بهمن شروع می‌شود.

مستند روایی سازمانی برای جنایت هم به تهیه‌کنندگی و کارگردانی امیرحسین اکبری در پنج قسمت 20 دقیقه‌ای با موضوع ساواک تولید شده و در مرحله تدوین قرار دارد. در این مستند موضوعاتی مانند ساواک و شاه، ساواک و موساد، نقش آمریکا و انگلیس درهدایت ساواک و عملکرد ساواک بررسی می‌شود.

تصاویر آرشیوی، اسناد و مدارک، شاهدان عینی و... ساختار و محتوای این مستند روایی را تشکیل می‌دهد و سجاد صادقی نویسندگی این مستند را برعهده دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها