نمادهای عشق و تعصب در بوندس‌لیگا‌‌

اگر در تاریخ فوتبال بگردیم به نمونه‌هایی از تعصب و عشق برمی‌خوریم که قابل ‌توجه است و با هیچ چیز‌ قابل تعویض نیست و همین‌‌ چیزها‌ست که نام آنها را در تاریخ فوتبال ماندگار کرده است.
کد خبر: ۷۵۹۷۲۲
نمادهای عشق و تعصب در بوندس‌لیگا‌‌

امروزه در دنیای فوتبال عشق به تیم‌ها کمتر رنگ و بوی گذشته را دارد، اما بودندبازیکنانی که سالیان متمادی یا تمامی ‌دوران حرفه‌ای‌شان را با یک تیم گذرا‌ندند و سقوط به رده پایین‌تر یا پیشنهاد‌های چشمگیر هم نتوانست آنها را از تیم محبوبشان جدا کند و حتی برخی با وجود میل باطنی مجبور به ترک تیم محبوبشان شدند. در هر کشوری بازیکنان زیادی که نماد تعصب و وفاداری تیم خود هستند‌ می‌توان پیدا کرد. روزنامه بیلد‌ آلمان در گزارش‌ خود‌‌ 6 نماد تعصب در رقابت‌های فصل جاری بوندس‌لیگا را معرفی کرده است.

سباستین کیهیل (دورتموند): مدافع متعصب و محبوب وست‌فالن ‌12 ‌سال و 9‌ ماه است که با پیراهن دورتموند پا به مستطیل سبز می‌گذارد. کیهیل در ماه می‌ ‌2002 از فرایبورگ به جمع زردها پیوست و تا‌کنون ‌321 بازی برای تیم محبوبش انجام داده است. حتی نیمکت‌نشینی در بین سال‌های ‌2009 تا 2011 هم نتوانست کیهیل را از دورتموند جدا کند. این مدافع سی و چهار ساله برای ماندن در وست‌فالن پیشنهاد تیم‌هایی نظیر اینتر و آرسنال را رده کرده است.

رمان وایدن‌فلر (دورتموند): دروازه‌بان خوش‌قد و‌ قامت فوتبال آلمان از کایزرسلا‌ترن کار خود را شروع کرد و خیلی زود مورد‌ توجه مسئولان باشگاه دورتموند قرار گرفت. او از کودکی عاشق دورتموند بود و این عشق و علاقه باعث شد تا او حاضر شود کارش را از تیم دوم دورتموند آغاز کند. بعد از 13 بازی در تیم دوم دورتموندی‌ها وایدن‌فلر به تیم اصلی راه یافت و از آن زمان به بعد همواره شماره یک زردپوشان بوده است. او 12‌ سال و 3 ماه است که از دروازه تیم محبوب خود محافظت می‌کند.

باستین شواین‌اشتایگر (بایرن): شواین هم سال ‌2012 مانند لام به‌ عنوان یک پدیده به آلیانس آره‌نا آمد و تا امروز هم مثل یار قدیمی ‌خود در مونیخ مانده و پیشنهادات نجومی ‌تیم‌هایی مثل منچستر‌یونایتد و بارسا هم نتوانسته این‌ هافبک متعصب را وسوسه کند.

نیکول نوسکی (ماینتس): شاید اگر سال‌ ‌2005 نوسکی به پیشنهاد دورتموند پاسخ مثبت می‌داد‌، در دنیای فوتبال به چهره شناخته‌تری تبدیل می‌شد، اما تعصب او به پیراهن دورتموند مانع بزرگی بر سر این انتقال بود. نوسکی‌10 سال و 3 ماه است که با پیراهن ماینتس در بوندس‌لیگا توپ می‌زند.

گونزالو کاسترو (لورکوزن): 9 سال و 9 ماه است که از اولین بازی کاسترو برای لورکوزن می‌گذرد و او همچنان یکی از بهترین‌ها و تاثیرگذارترین بازیکنان تیمش است. کاسترو فرصت‌های زیادی برای ترک بوندس‌لیگا و حضور در لیگ برتر و سری A داشت، اما هرگز بایر آره‌نا را ترک نکرد.

فیلیپ لام (بایرن‌مونیخ): لام هم مثل وایدن‌فلر‌ 12‌ سال و 3 ماه است که به پیراهن تیم محبوبش وفادار مانده. این مدافع ملی‌پوش در چند سال اخیر از تیم‌های بزرگی همچون منچستر‌یونایتد، بارسا، چلسی و یوونتوس پیشنهاد همکاری داشته، اما او خود را یک مونیخی می‌داند. زمانی ‌که سال 2002 لام به بایرن آمد با گفتن این جمله تعصب خودش را نشان داد: «من یک مونیخی اصیل هستم. کارم در فوتبال با بایرن شروع شده و با همین تیم هم تمام خواهد شد.»

مهیار آذر / جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها