ایران زمین

جاده گچساران ـ بهبهان چهار بانده می‌شود

نماینده مردم گچساران در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح چهار بانده شدن جاده این شهرستان به سمت بهبهان از توابع استان خوزستان بزودی اجرایی می‌شود.
کد خبر: ۷۵۹۳۲۲

غلامرضا تاجگردون افزود: مزایده برای انتخاب پیمانکار طرح برگزار شده و عملیات اجرایی قطعه نخست این پروژه به طول 38 کیلومتر تا یک ماه آینده آغاز می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت چهار بانده شدن جاده ارتباطی گچساران به بهبهان در کاهش تصادفات جاده‌ای به دلیل ترانزیتی بودن این محور ارتباطی ابراز امیدواری کرد: با تکمیل احداث این جاده که بخشی از طرح بزرگراه بابامیدان ـ گچساران به بهبهان به طول 145 کیلومتر است، تحولی چشمگیر در تسهیل تردد در این جاده شریانی ایجاد شود.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: در صورت ادامه روند کنونی این طرح از جاده بهبهان تا پل بریم در نزدیکی شهرستان باشت تا دو سال دیگر تکمیل می‌شود.

نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: ادامه این پروژه تا بابامیدان براساس تفاهمی که مسئولان استانی و شهرستانی با وزارت راه و شهرسازی انجام داده‌اند نیز در مرحله دوم اجرا خواهد شد.

تاجگردون با بیان این نکته که 120 میلیارد تومان از محل بودجه ملی برای طرح‌های نیمه‌تمام حوزه راهسازی کهگیلویه و بویراحمد در سال 94 تصویب شده است، افزود: این اعتبار در مقایسه با بودجه 56 میلیارد تومانی امسال رقم خوبی است.

وی با اشاره به توجه ویژه دولت یازدهم به تقویت زیرساخت‌های جاده‌ای بویژه در مناطق محروم برای رونق تولید و سرمایه‌گذاری ابراز امیدواری کرد: با ادامه این رویکرد باید شاهد تحول چشمگیری در حوزه زیرساخت‌های ارتباطی در این استان تا پایان دولت یازدهم بود.‌‌/ ‌‌ایرنا

ایتالیایی‌ها، بیشترین طرفداران باغ فین کاشان

در 9 ماهه امسال، 48 هزار و 491 گردشگر خارجی از 88 کشور جهان از آثار تاریخی کاشان دیدن کردند.

علیرضا عبدالله‌زاده، مسئول کمیته استخراج و پردازش آمار و اطلاعات کاشان گفت: از این تعداد گردشگر خارجی 4000 ایتالیایی به عنوان بیشترین بازدیدکنندگان از باغ فین کاشان بوده‌اند.

وی ادامه داد: طی همین مدت یک میلیون و 274 هزار و 542 گردشگر از آثار و بناهای تاریخی کاشان شامل «باغ و موزه فین»، خانه‌های تاریخی، «حمام سلطان میراحمد» و «سیئلک» دیدن کردند. وی تاکید کرد: ایتالیا، آلمان، چین، اسپانیا، فرانسه، ژاپن، هلند، بلژیک، هنگ کنگ و سوئیس به ترتیب بیشترین بازدیدکنندگان از باغ تاریخی فین بوده‌اند.

عبدالله‌زاده افزود: از مجموع بازدیدکنندگان یک میلیون و 226 هزار گردشگر داخلی هستند.وی با اشاره به وجود 25 مرکز اقامتی دائم با 1182 تخت اقامتی در این شهرستان خاطرنشان کرد: در مجموع 57 هزار و 779 نفر در 9 ماه امسال در این مراکز اقامت داشته‌اند که از این تعداد 42 هزار و 773 نفر ایرانی و 15 هزار نفر خارجی بوده‌اند./ ‌‌ایرنا

ساماندهی اماکن استیجاری همدان برای ورود گردشگران

معاون عمرانی استاندار همدان گفت: اماکن و منازل استیجاری همدان تا قبل از ورود گردشگران و مسافران نوروزی ساماندهی شود.

محمودرضا عراقی در ستاد اجرایی خدمات سفر استان همدان افزود: برنامه‌های هشتمین دوره جشنواره زمستانی باید از نظر کیفی و محتوا در سطح بالایی باشد و زمینه حضور حداکثری مردم همدان در برنامه‌های این دوره از جشنواره فراهم شود.

عراقی بیان کرد: برنامه‌های این دوره از جشنواره باید با برخی برنامه‌های دهه فجر مثل نمایشگاه‌های مرتبط به‌طور مشترک برگزار شود تا در هزینه‌ها نیز صرفه‌جویی صورت گیرد.

وی با اشاره به تمهیدات ستاد سفر برای نوروز 94 گفت: سال گذشته در رابطه با منازل استیجاری مشکل داشتیم که تعدادی از آنها ساماندهی شدند و امسال نیز باید در این زمینه فعالیت بیشتری انجام شود.

معاون عمرانی استاندار اظهار کرد: نوروز 93 با توجه به این‌که مکان‌های ستاد اسکان در نقاط مختلف پراکنده بود، این مورد سبب نارضایتی مسافران و گردشگران شد که براین اساس امسال باید مکان‌های ستاد در یک منطقه نزدیک به هم قرار گیرند یا در محلی که شهرداری تعیین کرده مستقر شوند. ‌/‌تسنیم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها