جام جم سرا: مدیر کل دفتر اطلاعات، آمار و جمعیت سازمان ثبت احوال با اشاره به اینکه حدود ۹۰ درصد تحصیل کرده‌ها (کاردانی و کار‌شناسی) حداکثر دو فرزند دارند، گفت: ۳۴/۱ درصد این افراد بچه ندارند.
کد خبر: ۷۵۹۲۵۱
میزان فرزندآوری فارغ التحصیلان

علی اکبر محزون افزود: یکی از موضوعاتی که در سازمان ثبت احوال مورد بررسی قرار گرفته میزان فرزندآوری در سطوح مختلف تحصیلی بوده و این تحلیل بر اساس آخرین سرشماری انجام شده در کشور صورت گرفته است.

وی گفت: تحصیلات یک استاندارد بین المللی دارد و در ۶ سطح سنجیده می‌شود به طوریکه مرحله اول دوره ابتدایی، دوم راهنمایی، سوم مرحله متوسطه، سطح چهارم در ایران وجود ندارد، سطح پنجم دوره کاردانی و کار‌شناسی و مرحله ششم نیز دوره کار‌شناسی ارشد و دکتری است.

مدیرکل دفتر اطلاعات، آمار و جمعیت سازمان ثبت احوال به آمار بی‌فرزندی و تک فرزندی اشاره و تاکید کرد: بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که ۸ درصد افراد دارای تحصیلات ابتدایی بدون فرزند و ۱۳/۵ درصد آنان یک فرزند دارند. همچنین ۱۳/۴ درصد افراد دارای تحصیلات راهنمایی نیز بدون فرزند و ۲۳/۱ درصد آنان یک فرزند دارند.

به گفته وی، حدود ۲۱ درصد افراد در سطح متوسطه بدون فرزند و ۳۱/۵ درصد آنان تک فرزند، در سطح تحصیلکرده‌های کاردانی و کار‌شناسی ۳۴/۱ درصد بدون فرزند و ۳۱/۱ درصد تک فرزند هستند و در آخرین سطح کار‌شناسی ارشد و دکتری نیز ۲۴ درصد بدون فرزند و حدود ۲۸ درصد نیز یک فرزند دارند.

محزون به آمار دو فرزندی نیز اشاره کرد و اظهار داشت: ۴۲ درصد با تحصیلات ابتدایی، ۶۵/۶ درصد با تحصیلات راهنمایی، ۸۱. ۵ درصد با تحصیلات متوسطه، حدود ۹۰ درصد با تحصیلات کاردانی و کار‌شناسی و ۸۰/۷ درصد با تحصیلات ارشد و دکترا دارای حداکثر دو فرزند (صفر تا دو فرزند) بوده‌اند.

وی گفت: از این آمار‌ها نیز فقط دو فرزندی در سطوح یک تا ۶ به ترتیب ۲۱/۵ درصد، ۲۹/۱ درصد، ۲۹/۱ درصد، ۲۴ درصد و ۲۸/۷ درصد را به خود اختصاص داده‌اند.

محزون در مورد دو سه فرزندی نیز گفت: ۱۹/۱ درصد افراد دارای تحصیلات ابتدایی، ۱۷/۱۷ درصد تحصیلات راهنمایی، ۱۱/۷ درصد تحصیلات دوره دبیرستان، ۷/۶ درصد دوره کاردانی و کار‌شناسی و ۸/۹ درصد افراد دارای تحصیلات کار‌شناسی ارشد و دکتری، سه فرزند دارند.

به گفته وی، آمار ۴ فرزندی نیز در ۱۴/۶ درصد سطح یک، ۸/۹ درصد سطح دو، ۴/۲ درصد سطح سه، ۲ درصد سطح پنج و ۴/۶ درصد سطح ۶ دیده می‌شود.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۳
۰
۰
ما بچه بیاریم كی خرج و مخارجشو میده اقای علی اكبر محزون.
یه پسر
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۳
۰
۰
تو خرج ازدواج و عروسی و هزینه ی شروع زندگی موندیم، چطور باید به فكر بچه اون هم بیشتر از سه تا باشیم، نامزدم هم كه میگه بچه نمیخوام تیپم به هم میخوره یا هنوز زوده ، نمیدونم كی میخواد به فكر بچه بیفته! میگه بچه دوس داری خودت بیار ، یا اگه بچه بیاریم تو كه بچه خوشت میاد میندازم بغل خودت خودت مواظبش باش
مریم
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۳
۰
۰
تقصیر شما هست كه میرید با همچنین دختری ازدواج می كنید البته ببخشیدا ولی ایشون هنوز بچه هستند چون دخترخانومایی كه برای ازدواج مناسب تر هستند یكی از دلایل ازدواج رو فرزندآوری میدونند و دوست دارن بعد از یكی دوسال مادر بشن.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها