مرکز آمار ایران اعلام کرد، بیشتر جوانان در آستانه ازدواج(60.2 درصد) علاقمند به داشتن 2 فرزند هستند.
کد خبر: ۷۸۴۴۳۲
جوانان در آستانه ازدواج : دو فرزند می خواهیم !

از بررسی نحوه نگرش جوانان در آستانه ازدواج و زنان همسردار 15 تا 49 ساله نسبت به فرزندآوری و شناخت عوامل اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی موثر بر آنکه از سوی مرکز آمار ایران انتشار یافته است، میانگین تعداد فرزندان دلخواه مردان و زنان جوان در آستانه ازدواج به ترتیب برابر با 2.4و 2.2 فرزند است.

براساس این گزارش 14درصد پاسخگویان طالب یک فرزند و نزدیک یک درصد علاقه ای به داشتن فرزند ندارند. همچنین میانگین تعداد فرزندان دلخواه جوانان در آستانه ازدواج ساکن نقاط شهری و روستایی به ترتیب 2.2 و 2.5 فرزند بوده است.

همچنین 14.6 درصد جوانان در آستانه ازدواج ساکن نقاط شهری و 9.8درصد از جوانان نقاط روستایی طالب یک فرزند بودند.


فاصله بین ازدواج تا تولد اولین فرزند

متوسط مطلوب ازدواج تا تولد فرزند اول از نظر جوانان در آستانه ازدواج 2.6 سال بوده و تفاوتی بین نظر مردان و زنان در این مورد وجود نداشته است.

حدود 25درصد از پاسخگویان فاصله مناسب بین ازدواج تا تولد فرزند اول را بیش از پنج سال اعلام کرده اند که با توجه به بالا رفتن سن ازدواج و به تعویق افتادن ازدواج، این موضوع قابل تامل است.

فاصله سنی مطلوب بین فرزندان

متوسط فاصله سنی مناسب بین فرزندان به ترتیب 3.9 و 4.3 سال از سوی مردان و زنان در آستانه ازدواج اعلام شده چنانکه ملاحظه می شود زنان در مقایسه با مردان معتقد به فاصله سنی بیشتر بین فرزندان هستند.

این گزارش می افزاید: با وجود اینکه حدود 46درصد پاسخگویان فاصله سنی مطلوب بین فرزندان را سه تا پنج سال می دانند حدود 30 درصد نیز فاصله بیش از پنج سال را مطلوب می دانند. ( ایرنا )

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها