وزیر خارجه کشورمان خواستار حضور فعال تر مسکو در مذاکرات شد

رایزنی‌های دیپلماتیک پیش از مذاکرات هسته‌ای

گفـــت‌وگوی هسته‌ای وزیران خارجه ایران و آمریکا در حالی قرار است فردا در ژنو برگزار شود که جان کری، وزیر خارجه آمریکا از تلاش برای افزایش سرعت مذاکرات خبر داده است.
کد خبر: ۷۵۹۰۰۵
رایزنی‌های دیپلماتیک پیش از مذاکرات هسته‌ای

به گزارش ایرنا و به نقل از رویترز، کری گفت: ایران و آمریکا در نشست ژنو سعی می‌کنند زمینه را برای پیشرفت بیشتر مذاکرات هسته‌ای فراهم کنند.

وزیر خارجه آمریکا با بیان این‌که قرار است در نشست یادشده به ارزیابی و نیز جهت‌دهی به تیم‌های مذاکره‌کننده پرداخته شود ابراز امیدواری کرد که بتوان این روند را تسریع کرد و به پیشرفت بیشتر دست یافت.

در همین حال دیروز وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه که به تهران سفر کرده است با قدردانی از نقش مسکو در روند مذاکرات، ایفای نقش فعال‌تر این کشور را عامل مهمی در تسریع حل و فصل نهایی موضوع و دستیابی به راه‌حل جامع ارزیابی کرد. به گزارش اداره کل دیپلماسی رسانه‌ای وزارت امور خارجه، ظریف در این دیدار با ارائه تحلیلی از آخرین وضع مذاکرات هسته‌ای و با اشاره به ظرفیت بالا و قابلیت‌های متنوع دو کشور بر ضرورت گسترش و تعمیق بیشتر روابط دوجانبه در عرصه‌های مختلف تاکید کرد.

افزایش مشورت‌های سیاسی و تبادل نظر درباره مهم‌ترین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی از دیگر موضوعات مورد تاکید ظریف در این دیدار بود.

معاون وزیر خارجه روسیه نیز در این دیدار بر نقش مسئولانه مسکو در مذاکرات هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران با کشورهای 1+5 تاکید و اظهار کرد: روابط دوستانه و نزدیک مسکو ـ تهران ایجاب می‌کند از ظرفیت‌های خود استفاده و به حل و فصل سریع‌تر موضوع هسته‌ای ایران کمک کنیم.ریابکوف همچنین بر آمادگی کامل روسیه برای همکاری‌های موثرتر منطقه‌ای و بین‌المللی با ایران تاکید کرد.در همین حال، علی لاریجانی، رئیس مجلس کشورمان هم دیروز در دیدار وزیر خارجه قبرس با اشاره به مذاکرات هسته‌ای کشورمان با 1+5 گفت: رسیدن به توافق نهایی در گرو واقع‌بینی طرف‌های مذاکره‌کننده با ایران، شناسایی حق استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای و پرهیز از چانه‌زنی‌های سیاسی و تاجرمآبانه است و در این فضا رسیدن به توافق دور از دسترس نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها