با وجودی که نسل چهارم موبایل هم اکنون در کشور پیاده سازی شده است پژوهشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات از همکاری مشترک ایران وکره جنوبی در راستای ورود نسل چهارم تلفن همراه به کشور خبر داد.
کد خبر: ۷۵۸۸۸۰
همکاری مشترک ایران و کره جنوبی برای نسل چهارم تلفن همراه

به گزارش جام جم کلیک: با وجودی که نسل چهارم موبایل هم اکنون در کشور پیاده سازی شده است پژوهشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات از همکاری مشترک ایران وکره جنوبی در راستای ورود نسل چهارم تلفن همراه به کشور خبر داد.

دکتر یونگ، وزیر سابق ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سابق مرکز تحقیقات فناوری اطلاعات کشور کره جنوبی به دعوت پژوهشکده سیاستگذاری مطالعات راهبردی پژوهشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات با محمد خوانساری رئیس این پژوهشگاه دیدار کرد.

وی در دیدار با رئیس پژوهشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات کشورمان اظهار داشت: مرکز تحقیقات مخابرات ایران می تواند از تجارب کشور کره جنوبی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات به خوبی بهره ببرد و کره جنوبی، برای مشاوره و همکاری در زمینه های مختلف پژوهشی و تحقیقاتی با ایران آمادگی دارد.

دکتر یونگ خواستار همکاری ایران و کره جنوبی در زمینه های مختلف فناوری اطلاعات و ارتباطات مانند همچون مرز فناوری، تخصیص فرکانس، نسل های آتی و نسل چهارم تلفن همراه شد.

وی با بیان اینکه نهادهای تحقیقاتی در کشور کره جنوبی در ابتدای امر با حمایت دولت ایجاد شدند اما پس از مدتی توسعه یافته و در سالهای اخیر به صورت خصوصی اداره می شوند گفت: مراکز تحقیقاتی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در کره جنوبی طی سالهای اخیر اهمیت قابل توجه ای پیدا کرده اند و امروز به شرکتهای بزرگ و سودده تبدیل شده اند.

وزیر سابق ارتباطات و فناوری اطلاعات کره جنوبی با تاکید بر اهمیت پژوهش در حوزه ICT گفت: بسیاری از شرکت های فعال در این حوزه به صورت مستقل نسبت به راه اندازی مراکز تحقیق و توسعه اقدام کرده اند.

در این دیدار، محمد خوانساری رئیس پژوهشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران نیز با تاکید بر استفاده از توان علمی و تحقیقاتی موجود در دنیا از دریافت مشاوره از پژوهشگران کره جنوبی در راستای ورود نسل چهارم تلفن همراه به کشور خبر داد و با تاکید بر ضرورت توسعه همکاریهای بین المللی در زمینه فناوری های نوین در دنیا گفت: پژوهشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات تلاش دارد به عنوان بازوی علمی تحقیقاتی وزارت ارتباطات با توسعه همکاری با پژوهشگران سراسر دنیا پیش از ورود فناوری های نوین به کشور در زمینه مسایل مربوط به آن تحقیق و بررسی کند.

وی با بیان اینکه در این راستا از مشاوره کشورهای توسعه یافته در زمینه ارتباطات و فناوری اطلاعات بهره خواهیم برد خاطرنشان کرد: ایران و کره جنوبی می توانند با توجه به حسن روابط و همچنین پیشرفت دو کشور در زمینه ICT همکاری های خود را گسترش دهند.

این درحالی است که نسل چهارم موبایل - LTE 4G - هم اکنون توسط یکی از اپراتورهای تلفن همراه در کشور پیاده سازی شده است.

منبع: مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها