گزارش جام‌جم از ریشه‌های پانگرفتن تولید داخلی یکی از مهم‌ترین کالاهای ایرانی ـ اسلامی

رانت واردات، سد راه تولید چادر مشکی

واردات سالانه 60 میلیون متر پارچه چادر مشکی

مدیرکل امور بانوان وزارت صنعت، معدن و تجارت از تشکیل کارگروه توسعه تولید چادر مشکی خبر داد و گفت: هم‌اکنون سالانه 60 میلیون متر پارچه چادر مشکی از چین، ژاپن و کره‌جنوبی وارد کشور می‌شود که برای کاهش آن از سرمایه‌گذاران دعوت شده برای تولید داخلی اقدام کنند.
کد خبر: ۷۵۸۵۶۹

سهیلا جلودارزاده در گفت‌وگو با فارس افزود: کارگروه توسعه تولید چادر مشکی در کشور هم‌اکنون تشکیل شده و قرار است در مرحله اول مشکلاتی که در مسیر فعالیت کارخانه‌های تولید چادر مشکی است برداشته شود تا بتوانند فعالیت خود را ادامه دهند.

وی ادامه داد: یک کارخانه هم‌اکنون در یزد مشغول تولید چادر مشکی است و یک کارخانه در مرحله احداث نیز در شهرکرد است که در سال‌های گذشته به دلیل برخی مشکلات نتوانست فعالیت و تولید خود را آغاز کند که امیدواریم این کارخانه تا اسفند راه‌اندازی شود.

مدیرکل امور بانوان وزارت صنعت تصریح کرد: هم‌اکنون تعرفه ورود چادر مشکی به کشور بسیار پایین است و همین موضوع از جمله دلایل واردات بیش از اندازه چادر مشکی به کشور است، در صورتی که اگر تولیدکنندگان داخلی وارد عمل شوند دولت می‌تواند با مالیاتی که از آنها دریافت می‌کند سود قابل‌توجهی کسب کند.به گفته جلودارزاده، کیفیت چادرهایی که قرار است با پیشرفته‌ترین دستگاه‌ها در کشور تولید شود قابل قبول خواهد بود و حتی تولید پارچه‌های مشکی فاخر نیز در دستور کار قرار دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها