میکائیل، قورباغه و قناری، معمای شاه و تعبیر وارونه یک رویا در مرحله تصویربرداری

سریال‌های جدید در راهند

تلویزیون سه سریال برای پخش در ماه‌های پایانی امسال و چند سریال برای ماه‌های ابتدایی سال آینده تدارک دیده است. این تولیدات جزو آخرین آثاری است که شبکه‌ها به صورت مستقل تولید می‌کنند و بزودی ساخت آثار نمایشی از جمله سریال‌ها با نظارت اداره‌کل نمایشی سیما که محمود تخشید مدیر آن است، انجام خواهد شد.
کد خبر: ۷۵۸۲۰۹
سریال‌های جدید در راهند

شبکه یک که اکنون سریال جلال‌الدین را برای مخاطبان خود نمایش می‌دهد، از هفته آینده پخش سریال «گذر از رنج‌ها» را آغاز می‌کند. از دیگر آثاری که در شبکه یک مرحله تصویربرداری را پشت سر می‌گذارد می‌توان به سریال‌های میکائیل، قورباغه و قناری، معمای شاه و تعبیر وارونه یک رویا اشاره کرد. از میان این سریال‌ها میکائیل، قورباغه و قناری و معمای شاه تا ایام نوروز آماده نمایش خواهد شد که معمای شاه به عنوان یک سریال فاخر و تاریخی به صورت هفتگی از شبکه یک پخش می‌شود و از آنجا که این سریال 45 قسمتی است و نمایش آن حدود یک سال زمان نیاز دارد، احتمالا از گزینه‌های شبکه یک برای سال 94 خواهد بود.از دو سریال دیگر، به دلیل تقارن ایام نوروز با ایام فاطمیه و شهادت دخت مکرمه نبی اعظم(ص)، احتمالا میکائیل برای ایام نوروز در نظر گرفته خواهد شد، چرا که قورباغه و قناری یکی از سریال‌های کمدی تلویزیون محسوب می‌شود و برای پخش در این ایام مناسب نیست و احتمالا اوایل سال آینده در جدول پخش شبکه یک قرار خواهد گرفت.

این سریال به کارگردانی مهدی فخیم‌زاده درباره پلیس مبارزه با مواد مخدر در قالب کمدی ساخته می‌شود و داستان سریال تعبیر وارونه یک رویا به کارگردانی فریدون جیرانی درباره یک مامور امنیتی کشور است که از طرف یکی از منابع خبری و رابط‌های خود در خارج از ایران متوجه می‌شود قرار است یکی از دانشمندان نامدار هسته‌ای کشور را ترور کنند، اما ماجرا به اینجا ختم نمی‌شود و داستان آن‌قدر پیچیده می‌شود که زندگی مامور امنیتی هم تحت‌الشعاع قرار می‌گیرد. امیر جعفری در این سریال که کمال طباطبایی آن را تهیه می‌کند،‌ نقش مامور امنیتی را بازی می‌کند.

با توجه به مضمون پلیسی و امنیتی دو سریال قورباغه و قناری و تعبیر وارونه یک رویا می‌توان پیش‌بینی کرد که سال آینده با کمی فاصله زمانی به مخاطبان شبکه یک ارائه شوند. تصویربرداری این دو سریال مدتی است در شبکه یک آغاز شده و مراحل نهایی را پشت سر می‌گذارند.

شبکه دو نیز بعد از سریال سال‌های ابری به کارگردانی مهدی کرم‌پور که در حال پخش است، سریال حانیه را در نظر گرفته است. این سریال که نمایش آن با ایام دهه فجر نیز مصادف می‌شود، ملودرامی اجتماعی است که در فضای انقلاب و در شهر یزد روایت می‌شود و ماجرای زندگی ستوانی به نام سعید را تا پیش از فرار شاه معدوم به تصویر می‌کشد.

تصویربرداری این سریال به پایان رسیده و مراحل نهایی آن طی می‌‌شود تا بعد از سال‌های ابری از شبکه دو به نمایش درآید. جعفر دهقان، عباس غزالی و محمد کاسبی بازیگران سریال حانیه هستند که علی مهام آن را تهیه می‌کند.

شبکه دو سریال‌های دیگری نیز در دست تولید دارد که از آن جمله می‌توان به گاهی به پشت سر نگاه کن و کیمیا اشاره کرد.

سریال گاهی به پشت سر نگاه کن به کارگردانی مازیار میری در 30 قسمت روایتگر مرد کارخانه‌داری به نام تابش است که با ماجراهای متعددی روبه‌رو می‌شود. او آدم خودساخته‌ای است که کارش را از صفر شروع کرده، اما اکنون که کارخانه‌اش توسعه یافته با مشکلی به نام واردات بی‌رویه جنس‌های خارجی روبه‌روست و همچنین اطرافیان و دشمنان دیرینه‌اش تصمیم دارند برایش پاپوش بدوزند و ورشکسته‌اش کنند.

سریال کیمیا به کارگردانی جواد افشار نیز داستان زندگی دختری به نام کیمیا را در بستر مبارزات انقلاب اسلامی روایت می‌کند و بلندترین سریال تلویزیون کشورمان به حساب می‌آید که در 110 قسمت ساخته می‌شود.

از آنجا که سریال حانیه در 13 قسمت ساخته شده، شبکه دو ناگزیر به نمایش سریالی دیگر تا پیش از سال نو خواهد بود. از آنجا که سریال کیمیا به دوره دفاع مقدس می‌پردازد، ممکن است پخش آن به سال آینده موکول شود و از سوی دیگر هنوز تصویربرداری گاهی به پشت سر نگاه کن نیز به پایان نرسیده است. از آنجا که پیش از این نمایش سریال جاده قدیم که از تولیدات سیمافیلم بوده به شبکه دو واگذار شده، باید دید تا آن زمان شبکه دو چه سریالی را برای مخاطبان خود در نظر می‌گیرد.

سریال دیگری که بزودی از تلویزیون به نمایش درمی‌آید و جای سریال همه چیز آنجاست را می‌گیرد، شمعدونی ساخته سروش صحت است. داستان این سریال درباره دو خانواده است که هربار با برخی مشکلات و مسائل اجتماعی و شهری درگیر می‌‌شوند. شمعدونی در 50 قسمت ساخته شده و نمایش آن تقریبا تا پایان سال ادامه خواهد داشت. البته شبکه سه سریال سیگنال موجود است را نیز در دست تولید دارد که احتمالا نمایش این سریال به سال آینده موکول می‌شود. سیگنال موجود است به کارگردانی مهدی مظلومی، داستان جوانی به نام پرهام است که سودای خوانندگی در سر دارد، اما در هیچ‌یک از سبک‌های موسیقی به موفقیت دست پیدا نمی‌کند، بنابراین به تشویق دو نفر از دوستانش تصمیم ‌می‌گیرد به خارج از کشور سفر کند.

از دیگر آثار در دست تولید تلویزیون می‌توان به سریال آمین نیز اشاره کرد که از تولیدات سیمافیلم است و هنوز مشخص نیست از کدام شبکه به نمایش در‌آید. نیمی از این سریال به کارگردانی منوچهر هادی تصویربرداری و سپس برای مدتی متوقف شد. اکنون هادی کارگردانی اثر دیگری را آغاز کرده و تصویربرداری سریال آمین طی چند روز آینده با حضور بهرنگ توفیقی به عنوان کارگردان از سر گرفته می‌شود. این سریال را جواد نوروزبیگی تهیه می‌کند و بازیگرانی مانند هادی ساعی، آشا محرابی، بهناز جعفری و شاهرخ استخری در آن ایفای نقش می‌کنند.

از دیگر تولیدات تلویزیون سریال «اتاق عمل» به کارگردانی مهران مدیری است که چند ماه پیش برای پخش از شبکه تهران کلید خورد اما با تغییراتی که در شبکه‌های تلویزیون رخ داد و راه‌اندازی معاونت آثار نمایش هنوز مشخص نیست که این سریال از کدام شبکه به نمایش درآید. سریال «اتاق عمل» که چندی است به دلیل بازنویسی فیلمنامه متوقف شده است درباره پزشکانی است که در یک بیمارستان خیالی مشغول به کار هستند.

به گفته تخشید، با تغییر رویکرد شبکه تهران که به شبکه اقتصاد تبدیل شده، علی‌اصغر پورمحمدی، معاون سیما درباره ادامه تولید و پخش اتاق عمل تصمیم خواهد گرفت.

آذر مهاجر / گروه رادیو و تلویزیون

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها