ایران زمین

نانوایی ارزان فروش رفع پلمب شد

یک واحد نانوایی بربری که روزهای گذشته به دلیل ارزانفروشی و عرضه نان با قیمت کمتر از نرخ مصوب در ورامین پلمب شده بود، روز گذشته از سوی نماینده وزارت صنعت، معدن و تجارت رفع پلمب شد.
کد خبر: ۷۵۸۱۰۶

معاون توسعه بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان این‌که تعطیلی چند ساعته این نانوایی به دلیل شکایت دیگر نانوایی‌های بود، به ایلنا گفت: در پی حواشی پلمب یک نانوایی به دلیل ارزانفروشی از این نانوایی بازدید شد و ضمن بازدید حضوری از این نانوایی با صاحب آن و اهالی محل گفت‌وگو کردیم و اکنون این نانوایی مشغول فعالیت است.

مجتبی خسروتاج به جزئیات تعطیلی این نانوایی به دلیل ارزانفروشی اشاره کرد و افزود: روز دوشنبه هفته گذشته و در فاصله ساعت 11 و 30 دقیقه تا 15 این نانوایی بربری بسته شد که دلیل آن نیز مراجعه تعدادی از صاحبان نانوایی‌های بربری همان محدوده و گلایه از عرضه نان ارزان از سوی این واحد صنفی بوده است.

وی یادآور شد که موضوع نان به صورت استانی اداره می‌شود، به طوری که در هر استان کارگروهی متشکل از اتحادیه‌های صنفی و نهادهای مرتبط با استانداری قیمت نان را مدیریت می‌کند.

خسروتاج با بیان این‌که قیمت نان بربری برای عرضه در ورامین 600 تومان در نظر گرفته شده بود، گفت: از این رو این نانوایی احساس کرده برای مشتری بیشتر نان را با قیمتی کمتر به مصرف‌کننده بفروشد. صاحب مغازه هم که از تمکن مالی مساعدی برخوردار است، برای مشتری بیشتر نان را با قیمتی کمتر عرضه کرده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید این مطلب که اگر کسی کمتر از قیمت معین، نان بربری را بفروشد تخلف نکرده است، افزود: قطعا این واحد صنفی تخلف نکرده است، زیرا حداکثر قیمت نان بربری در ورامین 600 تومان در نظر گرفته شده است.

خسروتاج یادآور شد: میزان افزایش قیمت با توجه به هزینه‌های نانوایان در هر استان متفاوت و دوسوم این افزایش قیمت مربوط به هزینه‌ نانوایی‌هاست و یک‌سوم آن به دلیل افزایش قیمت آرد صورت گرفته است./ ایلنا

آغاز سرشماری پرندگان مهاجر در زیستگاه‌های هرمزگان

کارشناس حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست هرمزگان از آغاز کار سرشماری پرندگان مهاجر توسط پنج پرنده شناس در دو گروه و در 58 مرکز سرشماری در زیستگاه‌های این استان خبر داد.

فهیمه گودرزی افزود: هر سال در فصل پاییز با سرد شدن هوا در مناطق شمالی بیش از 90 گونه پرنده مهاجر از آسیای میانه به استان مهاجرت می‌کنند و تا پایان فروردین در این زیستگاه‌ها مهمان هستند.وی گفت: حواصیلیان، کاکائیان، آبچلیکیان، سلیمیان و باکلانیان از مهم‌ترین گونه‌هایی هستند که برای زمستان گذرانی به هرمزگان مهاجرت می‌کنند.

کارشناس حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست هرمزگان افزود: هرمزگان با داشتن 2200کیلومتر ساحل، 14 جزیره و چهار تالاب بین‌المللی خور خوران، شیدوربندرلنگه، شور و شیرین میناب و حرا رود گز یکی از زیستگاه‌های مهم برای پرندگان مهاجر در فصل بهار و زمستان در کشور است.

به گفته گودرزی، سال گذشته بیش از 103 هزار پرنده مهاجر در 50 سایت سرشماری هرمزگان شناسایی شد.

دشت‌ها، تالاب‌ها، نوار ساحلی و مناطق کوهستانی استان هرمزگان از زیستگاه‌های پرندگان مهاجر است./ ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها