مزایا و معایب رژیم گیاهخواری

هند، سرزمین گیاهخواران

گیاهخواری ریشه در هند باستان دارد. در واقع اکنون 70 درصد از گیاهخواران دنیا هندی هستند. فلاسفه یونان هم مردم را به گیاهخواری تشویق می‌کردند. مصری‌ها نیز به منظور درمان‌های پزشکی یا در مراسم‌ خاص‌شان گیاهخواری می‌کردند.
کد خبر: ۷۵۸۰۶۴
هند، سرزمین گیاهخواران

این گیاهخواران به منظور دور ماندن از خشونت به گیاهخواری روی آوردند تاجایی که گیاهخواران بودایی ازخوردن برخی از گیاهان بودار مانند پیاز، سیر، تره‌فرنگی، پیازچه و موسیر هم امتناع می‌کردند زیرا معتقد بودند این گیاهان موجب بوی بد دهان شده و آزاردهنده است و ممکن است اطرافیان را خشمگین کند.

اولین انجمن رسمی گیاهخواران سال 1847 در انگلستان شکل گرفت و هدف این انجمن آموزش مردم مبنی بر این‌که می‌توان بدون خوردن گوشت نیز سالم مانده بود. در تحقیقی در سال 2006 نیز مشخص شد 6 درصد مردم بریتانیا گیاهخوار هستند که این کشور را در میان کشورهای اروپایی از این نظر در بالاترین رتبه قرار می‌دهد.

سال 2012، انجمن شهر لوس آنجلس به اتفاق آرا قطعنامه‌ای تصویب کرد که مردم شهر فرشتگان، دوشنبه‌های خود را بدون گوشت بگذرانند. این اقدام بخشی از مبارزه آنها با مصرف گوشت به منظور افزایش سلامت بدن و حفظ محیط زیست‌شان بود.

تحقیقات بسیاری نشان داده است که گیاهخواری نسبت به گوشتخواری می‌تواند مردم بیشتری در دنیا را از گرسنگی نجات دهد. به طور مثال در 4000 مترمربع زمین می‌توان حدود هزار کیلوگرم سیب‌زمینی پرورش داد. در حالی که در همین مقدار زمین فقط می‌توان 75 کیلوگرم گوشت گاو تولید کرد. از طرفی با غلاتی که دام مصرف می کند می‌توان تعداد بسیاری از مردم گرسنه را سیر کرد. به طور نمونه در آمریکا حدود 20 درصد ذرت تولیدی‌ به مصرف مردم می‌رسد و 80 درصد بقیه خوراک دام می‌شود.

برای تولید نیم‌‌کیلو گندم چیزی حدود 95 لیتر آب لازم است در حالی که برای تولید نیم کیلو گوشت 9500 لیتر آب مصرف می‌شود.

بنابر اعتقاد تعلیم‌دهندگان یوگا، خوردن گوشت موجب تنبلی، بی‌تفاوتی و بی‌اشتیاقی روح می‌شود، اما گیاهخواری سرزندگی و حالت معنوی فرد را افزایش می‌دهد.

facts.randomhistory / مترجم: نادیا زکالوند

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
اصیل
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
۰
۰
گیاه خواری خیلی خوبه. اگه مردم به گیاه خواری روی بیاورند، خیلی خوب میشه. تازه! مضرات گوشت بیشتر از فوایدش است.
هنگامه
-
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۵
مضررات گوشت خواری بخاطر خوب نپختن و خوب نشستن ان هستش

نیازمندی ها