معاون بین‌الملل بنیاد بیماری‌های خاص خبر داد:

افزایش سرطان‌های صعب‌العلاج در کشور

جام جم سرا: معاون بین‌الملل بنیاد بیماری‌های خاص کشور پیشگیری را مهم‌ترین اولویت در پزشکی، و آموزش همگانی و سبک زندگی صحیح را مانع بروز سرطان در کشور دانست و گفت: متاسفانه آمار تعداد بیماران سرطانی صعب‌العلاج در ایران افزایش یافته است.
کد خبر: ۷۵۷۸۵۶
افزایش سرطان‌های صعب‌العلاج در کشور

پروفسور ناصر پارسا، در اولین کارگروه مشترک دانشگاه علوم پزشکی لرستان و دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد گفت: برای رسیدن به اهداف پزشکی باید تفکر و گذشت خود را ارتقا دهیم، افزود: مهم‌ترین اولویت در پزشکی پیشگیری است و برای اینکه بیمار نشویم باید همگان را آموزش داده و از بروز بیماری جلوگیری کنیم.

وی با بیان اینکه ۲۷۷ نوع سرطان در دنیا وجود دارد، اظهار داشت: به موقع مراجعه نکردن بیمار به پزشک و سهل انگاری بیماران موجب بدخیم شدن بیماری سرطان می‌شود که عواقب خوبی در پی نخواهد داشت.
معاون بین الملل بنیاد بیماری‌های خاص کشور افزود: تاکنون برای پیشگیری و درمان سرطان در کشور، ۵۵۰ سخنرانی در مدارس و نهادهای مختلف انجام شده است، با این حال، متاسفانه تعداد بیماران سرطانی صعب العلاج در ایران بالا‌تر رفته است که البته ۸۰ درصد سرطان‌ها بعد از سن ۶۰ سالگی اتفاق می‌افتد. (مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها