مدیر کل درمان تامین اجتماعی استان تهران ضمن اعلام جزئیات پذیرش و درمان رایگان بیمه شدگان در مراکز تحت پوشش، از افزایش 20 درصدی بودجه بخش درمان در سال آینده خبر داد.
کد خبر: ۷۶۷۹۴۷
درمان رایگان بیماران سرطانی در مراکز تامین اجتماعی

محمد تقی خسروانی مقدم در گفتگو با مهر افزود: در حال حاضر در استان تهران اکثر مراکز پاراکلینیکی و همچنین مراکز درمانی خصوصی و تمامی مراکز درمانی دانشگاهی مانند بیمارستان امام خمینی و شریعتی با تامین اجتماعی ارتباط داشته و همکاری می کنند.

وی با اشاره به اینکه در استان تهران حدود 5 هزار مرکز درمانی مرتبط با تامین اجتماعی وجوددارد، گفت: سازمان نیز 11 بیمارستان ملکی ، 2 دی کلینیک، 25 پلی کلینیک و کلینیک تحت پوشش دارد که بیمه شدگان می توانند از این مراکز استفاده کنند.

مدیر کل درمان تامین اجتماعی استان تهران به بودجه درمان اشاره کرد و گفت: امسال 2 هزار میلیارد تومان در بخش درمان هزینه شد و بودجه سال آینده نیز رشد 20 درصد خواهد داشت.

وی در مورد آمار بیماران خاص نیز گفت: با توجه به اینکه برخی از بیماران در مراکز درمانی دانشگاهی پذیرفته شده و پرونده دارند و برخی نیز در مراکز ملکی سازمان تامین اجتماعی، به همین دلیل آمار دقیقی از تعداد این افراد در حال حاضر نداریم.

خسروانی مقدم به پذیرش بیماران شیمی درمانی نیز اشاره کرد و اظهار داشت: بیمه شدگان تحت پوشش تامین اجتماعی که در مراکز ملکی تامین اجتماعی پذیرش و شیمی درمانی می شوند هیچ هزینه ای بایت طول درمان و شیمی درمانی خود نباید یپردازند و کاملا رایگان تحت مداوا قرار می گیرند و البته برای داروهای این بیماران نیز مبلغی دریافت نمی شود.

به گفته وی، بیمارستان شهید فیاض بخش تنها مرکز آنکولوژی در کشور است به همین دلیل بیماران سرطانی تحت پوشش به طور مستقیم از شهرهای دیگر به این بیمارستان ارجاع و رایگان تحت شیمی درمانی قرار می گیرند.

مدیر کل درمان تامین اجتماعی استان تهران تاکید کرد: بیماران برای رادیوتراپی به هر مرکز درمانی دانشگاهی مانند بیمارستان امام خمینی که بروند هیچ فرانشیزی نباید بپردازند و فرانشیز پرداختی فقط برای داروهای شیمی درمانی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها