جام جم سرا: آزمایش واکسن جدید ابولا برای اطمینان از بی‌خطر بودن آن، در دانشگاه آکسفورد آغاز شده است. این واکسن جدید، پیش‌تر در میمون‌ها ایمنی کامل در مقابل ویروس ابولا ایجاد کرده بود.
کد خبر: ۷۵۷۴۷۱
آغاز آزمایش واکسن جدید ابولا بر روی انسان

این دومین باری است که در چند ماه اخیر آزمایش واکسن ابولا بر روی انسان در این شهر انگلستان انجام می‌شود. قرار است در این مرحله واکسن بر روی ۷۲ فرد سالم ۱۸ تا ۵۰ سالم آزمایش شود و تیم تحقیقاتی قصد دارد کار تزریق واکسن به تمام داوطلبان را در یک ماه آینده به پایان برساند.

یک یا دو ماه بعد، دُز دوم واکسن به این افراد تزریق خواهد شد. تزریق اول، سیستم ایمنی را آماده مبارزه با ویروس می‌کند و تزریق دوم برای تقویت واکنش این سیستم است. دو تزریق، ترکیب متفاوتی دارند اما هر دو حاوی ژن‌های گونه زئیر ویروس ابولا هستند. تاثیر این واکسن بر تولید پادتن (آنتی‌بادی) و سلول‌های T (نوعی گلبول سفید) در طول یک سال آینده بررسی خواهد شد.

دست‌اندرکاران این کارآزمایی بالینی اطمینان داده‌اند که تزریق این واکسن باعث ابتلا داوطلبان به ابولا نمی‌شود.
این واکسن را شرکت داروسازی «جانسون‌ اند جانسون» آمریکا تولید کرده است. این شرکت امیدوار است مرحله دوم آزمایش انسانی واکسن ابولا را در سه ماه آینده در اروپا و آفریقا آغاز کند و در نیمه سال ۲۰۱۵، واکسن برای استفاده در سه کشور لیبریا، گینه و سیرالئون آماده باشد.

جانسون‌اند جانسون می‌گوید تا پایان سال جاری میلادی می‌تواند دو میلیون دُز واکسن تولید کند. (خبرآنلاین به نقل از بی‌بی‌سی)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها