ششمین کنگره جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی، همزمان با هجدهمین سال تاسیس این جمعیت، پنجشنبه با حضور اصولگرایان و جمعی از نمایندگان مجلس برگزار شد.
کد خبر: ۷۵۵۲۴۰

در این کنگره سراسری که با سخنرانی مرتضی آقاتهرانی دبیرکل جبهه پایداری، غلامعلی حدادعادل، حجت‌الاسلام صدیقی، حجت‌الاسلام تقوی و محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب مؤتلفه همراه بود، سخنرانان بر وحدت و همدلی میان احزاب اصولگرا تاکید کردند.

حدادعادل در سخنانی که در این کنگره داشت، گفت: هر زمانی که دست به دست هم دادیم، پیروز شدیم مانند مجلس هفتم و هر وقت روبه‌روی یکدیگر ایستادیم، شکست خوردیم. آیا طعم تلخ شکست در اثر تفرقه را چشیده‌ایم؟ آیا کافی نیست از تجربه تلخ شکست گذشته عبرت بگیریم؟

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس اظهار کرد: مهم است مجلس آینده اصولگرا باشد و ما در مسیر امام و رهبری حرکت کنیم. مراد ما از اصولگرایی همین است و باید صداقت داشته باشیم؛ صداقت این است که در عمل به اصول تبیین شده عمل کنیم. حدادعادل با بیان این که با گمنامی بهتر می‌شود خدمت کرد، افزود: مهم این است که این انقلاب محفوظ بماند و لازم است همه احزاب و گروه‌ها این مهم را مدنظر قرار دهند تا بتوانیم برای آینده به شکلی عمل کنیم که دست در دست هم دهیم و از این انقلاب محافظت کنیم. وی تاکید کرد: مراقبت کنیم این انقلاب را به دست دشمن ندهیم.

در بخش دوم این کنگره نیز میزگرد تخصصی با حضور محمدنبی حبیبی، حسین فدایی دبیرکل جمعیت ایثارگران و مرتضی آقاتهرانی تشکیل شد.

حبیبی در این میزگرد، با تاکید بر ضرورت ائتلاف اصولگرایان در انتخابات آینده گفت: اصولگرایان در دستگاه‌های اجرایی درو می‌شوند و با وجود این ما حق داریم به ائتلاف به‌عنوان تنها راه‌حل بیندیشیم، اما ائتلاف بدون روحانیت و جامعتین یک ائتلاف نیم‌بند خواهد بود. وی در ادامه به فعالیت برخی احزاب اشاره کرد وگفت: احزابی مانند اعتدال و توسعه، زلف مسئولان ستادهای رئیس‌جمهور را به اصلاح‌طلبان گره می‌زنند و این نه تحلیل بلکه خبر است.

آقاتهرانی هم در این میزگرد با تاکید بر این‌که اهمیت وحدت بسیار روشن است، تأکید کرد: برای رسیدن به وحدت باید نفسانیت، حساسیت‌های بی‌مورد، تحزب و سیاست‌زدگی را کنار بگذاریم و اخلاص داشته باشیم.

آقاتهرانی با بیان این‌که برای مدیریت وحدت باید اصول را در همه مراحل و منازل رعایت کنیم، گفت: اگر سیاست برای ما عبادت باشد دچار اختلاف نخواهیم شد.

دبیرکل جمعیت ایثارگران هم در این میزگرد با تأکید بر این‌که ما نباید اهداف و آرمان‌های انقلاب را فراموش کنیم، اظهار کرد: ما نمی‌توانیم اسلام را از قرائت‌های مختلف بپذیریم و باید اسلام را از ولایت دریافت کنیم.

فدایی با اشاره به گفتمان عدالت و پیشرفت اسلامی و گفتمان اقتصاد مقاومتی ادامه داد: همه ظرفیت‌های ما در فهم این مساله است و باید برای اجرای این گفتمان بسیج شویم.

دبیرکل جمعیت ایثارگران تصریح کرد: جریان سلطه، جریان فتنه و منحرف می‌خواهند گفتمان دیگری بجز این موضوعات در جامعه غالب شود و موضوع گفت‌وگوی جامعه تغییر کند و از این طریق جامعه را دوقطبی کنند. وی تأکید کرد: ما نباید اجازه دهیم که جامعه دوقطبی شود و امت انقلاب به بازی دیگران بیفتد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها