معاون اقتصادی وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به برنامه موجود برای تدوین لایحه ساماندهی مجوزهای کسب و کار گفت: وزارت جهاد کشاورزی با بیش از ۳۰۰ مجوز کسب و کار در این زمینه، رکورددار است.
کد خبر: ۷۵۵۲۳۴

شاپور محمدی در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌کنیم بیش از 2000 مجوز در کشور وجود داشته باشد و باید با همکاری دستگاه‌ها مجوزهای غیرضرور حذف شود.

وی با تأکید بر این‌که برخی مجوزها استناد قانونی ندارد، بیان کرد: در مجموعه قوانین درباره مجوزها نیاز به اصلاحات داریم و در این راستا لایحه ساماندهی مجوزها به مجلس پیشنهاد خواهد شد و در صورت تصویب، مجوزهای غیرضرور و زائد حذف خواهد شد.وی تصریح کرد: با توجه به نگاه مجلس مبنی بر بهبود فضای کسب و کار و سهولت مقررات و مجوزها در جهت حذف مجوزهای زائد گام خواهیم برداشت.

به گفته معاون وزیر اقتصاد در مورد مجوزهایی که ضروری بوده و باید باشد، هدف تسهیل و صدور و تجمیع احتمالی این مجوزهاست، تا بتوانیم زمان و هزینه اخذ آنها را کاهش دهیم. در این راستا معاونت اقتصادی وزارت اقتصاد رویکرد اصلی خود را در این بحث قرار داده و جلسات متعددی برگزار شده تا دستگاه‌ها در احصای مجوزها در گام اول حرکت کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها