پایگاه خبری«نشنال‌اینترست» در گزارشی به دلایلی پرداخت که گروه تروریستی موسوم به دولت اسلامی عراق و شامات یا داعش ممکن است خودش را نابود کند.
کد خبر: ۷۵۵۰۳۲
چگونه داعش خودکشی می کند؟

به گزارش فارس، این گزارش با اشاره به اینکه گروه داعش در توصیف‌های اولیه گروهی تصور می‌شد که ممکن بود بر کل بغداد و تا فراتر از آن حکومت کند، می‌افزاید: «اما پیشرفت این گروه که در ابتدا ترسناک می‌نمود متوقف شده است.»

این گزارش می‌نویسد: «روشهای منزجر کننده و غیرانسانی این گروه بخش زیادی از دلایل مربوط به این امر است. همان‌‌طور که ما از این روش‌ها منزجریم، جای شک نیست که مردم خاورمیانه هم از آنها منزجر هستند.»

چنین شیوه‌ای از قدرت‌نمایی، بر اساس استدلال مطرح شده در ادامه این گزارش، عاملی است که موجب شکست این گروه در جلب حمایت عمومی می‌شود.

درباره دلایل دیگر سیاست‌های خودتخریب گرانه داعش این طور آمده است: «جذابیت داعش برای اعضای آن بر ایدئولوژی مبتنی نیست بلکه بر ساختن حقایقی میدانی در سطح میدانی استوار است. این جذابیت به این اصل محدود می‌شود که همه، برندگان را دوست دارند، اما دوران برنده بودن داعش به سر آمده است.»

این گزارش می‌افزاید: «داعش نشان داده توانایی‌های مدیریت یک کشور و مردمی که تحت کنترل آنهاست را ندارد و این موضوع حتی در شهر رقه سوریه که این گروه کنترل آن را از مدتهای خیلی قبل در دست داشته هم صادق است.»

رشوه کلان منافقین برای خارج شدن از لیست سیاه

سایت تحلیلی اینترسپت در گزارشی به پرداخت رشوه از سوی گروهک تروریستی منافقین به رییس پلیس فدرال آمریکا برای خارج کردن نام این گروهک از فهرست سیاه وزارت خارجه این کشور اشاره کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، در گزارش اینترسپت آمده است: "لوییز فرییح" از روسای پیشین اف‌بی‌آی که 2 ماه قبل از ماجرای 11سپتامبر از سمت خود کناره‌گیری کرد، به خاطر همکاری با گروهک منافقین و موارد دیگر فساد مالی به ثروت هنگفتی دست یافته است.

بر اساس این گزارش، گروهک منافقین به فرییح پول داده بود تا نامش از لیست سیاه وزارت خارجه آمریکا خارج شود.

رشوه دریافتی از سوی این مقام اسبق اف‌بی‌آی بالغ بر 50 هزار دلار برآورد شده است.

سلاح اوباما برای فشار بر روسیه و ایران

روزنامه رای الیوم در سرمقاله خود با اشاره به مصاحبه اخیر رئیس جمهور آمریکا نوشت: باراک اوباما اذعان کرد از سلاح نفت کشورهای عربی برای به تحلیل بردن اقتصاد روسیه و ایران استفاده می‌کند.

پایگاه اینترنتی این روزنامه نوشت: اوباما در مصاحبه با رادیو «ان پی آر» اذعان کرد کاهش قیمت نفت به نسبت پنجاه درصد یک تصمیم سیاسی برای اعمال فشار بر اقتصاد روسیه و ایران و تضعیف این کشورها بوده است و هیچ ارتباطی برای مقابله با افزایش تولید نفت فلات قاره ای که تهدید مستقیمی برای نفت اوپک به شمار می رود، ندارد.

این روزنامه در ادامه این مطلب نوشت: اوباما در مصاحبه با این شبکه رادیویی در یک حرف گفت بخشی از تحلیل های ما مبتنی بر یک چیز و آنهم هدف قرار دادن اقتصاد روسیه از طریق کاهش قیمت نفت بود زیرا اعمال تحریم ها اقتصاد این کشور را شکننده می کند زیرا روسیه قادر نخواهد بود با مشکلات سختی که از نوسانات قیمت نفت ناشی می شود، مقابله کند.

این روزنامه در ادامه این مطلب نوشت: سناتور جان مک کین به صراحت اعلام کرد آمریکا باید از عربستان سعودی به خاطر تلاشهایش برای کاهش قیمت نفت اوپک تشکر کند زیرا کاهش قیمت نفت منجر به ضرر وزیان رساندن زیاد به اقتصاد دو کشور روسیه و ایران می شود.

این منبع تصریح کرد: اکنون جنگ سرد بین روسیه و آمریکا به جنگ اقتصادی تبدیل شده است و سلاح نفت کشورهای عربی علیه روسیه و ایران نقش محوری ایفا می کند بنابراین این بازی خطرناک شاید نتایج معکوسی برجای گذارد زیرا روسیه و ایران با تحریم اقتصادی آمریکا آدابته شده اند.

این منبع افزود : ایران سی سال است که در محاصره اقتصادی آمریکا قرار دارد اما با این وجود به یک قدرت بزرگ نظامی منطقه ای تبدیل شد.

بازگشت احمدی نژاد به سیاست در زادگاه چاوز

احمدی نژاد بعد از پایان دوران ریاست جمهور 8 ساله تصمیم گرفت به صورت جدی سیاست سکوت را اختیار کند و در ارتباط با تحولات کشور هیچ گونه اظهار نظری انجام ندهد.

به گزارش «تابناک»؛اما این روزها شایعات بازگشت احمدی نژاد به قدرت و کناره گیری مشایی به نفع وی قوت بیشتری گرفته است. گاهی این اخبار توسط دفتر رئیس جمهور سابق تکذیب و گاهی هم میان هزاران اخبار روزمره به آرشیو خبری می پیوند و صدق و یا کذب آن مشخص نمی شود.

حال در جدیدترین این شایعه ها برخی از سایت های حامی احمدی نژاد در یک اقدام ابتکاری ، خبر مهمی را در این باره منتشر کردند .

یکی از سایت هایی که گفته می شود به اطرافیان احمدی نژاد وابسته است، خبر سفر احمدی نژاد به کاراکاس را منتشر کرده است. این سایت مدعی شده است که اولین سفر بین المللی احمدی نژاد پس از دوران ریاست جهوریش، اسفندماه ۹۳ با سفر به ونزوئلا برای شرکت در سالگرد درگذشت هوگو چاوز آغاز می شود.

همچنین این سایت در ارتباط با یکی دیگر از اهداف سفر مدعی شده است که براساس همکاری های گسترده قبلی دانشگاه ایرانیان با دانشگاه بولیواری ونزوئلا و مجوز وزارت آموزش و پژوهش این کشور ، شعبه دانشگاه ایرانیان از سپتامبر ۲۰۱۵ در کاراکاس آغاز به کار می کند.

این سایت می نویسد به احتمال زیاد در سفر احمدی نژاد به ونزوئلا ، غلامحسین الهام ، ثمره هاشمی و مرتضی تمدن وی را همراهی کنند.

در پایان هم مدعی شده اند که برای سال آینده یعنی 94 نیز برنامه سفرهای خارجی احمدی نژاد به کشورهای سوریه ، لبنان ، روسیه و بلاروس تا پایان سال ۹۴ تنظیم شده است.

مرتضوی و ماجرای پیراهن های 250 هزار تومانی

وکیل شکات سعید مرتضوی در پرونده تامین اجتماعی یکی از تخلفات کوچک مدیرعامل پیشین سازمان تامین اجتماعی در این پرونده را توزیع پیراهن هایی با قیمت 250 هزار تومان بین حدود 500 نفر در شصتمین سالگرد تاسیس این سازمان می داند.

خلیل بهرامیان در گفت وگو با ایرنا با بیان اینکه لایحه جدید را در هفت صفحه تنظیم کرده و هفته آینده به دادسرا تقدیم خواهد کرد گفت: در این لایحه موارد جدیدی مطرح کرده و از بازپرس خواسته ام مورد پیگرد قرار دهد.

وکیل شکات مرتضوی در پرونده تامین اجتماعی تاکید کرد: در این پرونده، مرتضوی تنها نیست و معاونین وی و اعضای پیشین هیات مدیره تامین اجتماعی باید مورد پیگرد قرار گیرند.

بهرامیان با بیان اینکه مرتضوی در این پرونده یک عمل خلاف فردی و یک عمل خلاف جمعی انجام داده است گفت: اتهام مرتضوی در بخشی از این پرونده، مباشرت در جرم و در بخش دیگر شرکت در جرم است که با همکاری سایر افراد صورت گرفته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها