واکنش های بین المللی به سوزانده شدن خلبان اردنی

الازهر مصر: تروریستهای داعش باید کشته شوند

مجله داعش عکسی را از خلبان اسیر اردنی با لباس نارنجی منتشر کرد؛ لباسی که بارها هنگام اعدام گروگانهای خارجی داعش، بر تن آنها دیده شده است.
کد خبر: ۷۵۴۱۸۴
خلبان اردنی: می دانم، مرا می کشند

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، مجله "دابق" برای نخستین بار پس از به اسارت گرفتن "معاذ الکساسبه" خلبان اردنی، عکسی را از وی منتشر کرد.

در متنی که در این مجله داعش تحت عنوان مصاحبه منتشر شده، این خلبان اردنی گفته است که جنگنده‌اش سقوط نکرده بلکه داعش آن را با موشک حرارتی سرنگون کرده است.

الکساسبه در پاسخ به این سؤال مجله داعش که آیا می داند چه سرنوشتی در انتظارش است، گفت: بله می دانم .. من را می کشند !

بولتون:اوباما ساده لوحی می کند

نماینده پیشین آمریکا در سازمان ملل گفته است باراک اوباما،‌ وقتی در مصاحبه با ان پی آر از احتمال بازگشایی سفارت آمریکا در تهران سخن گفت، دچار اشتباهی شد که لزومی نداشت آن را مرتکب شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی نیوزمکس، جان بولتون،بولتون در بیانیه ای که به دنبال بحث ها درباره توافق درباره برنامه هسته ای ایران مطرح می‌شود، اظهار داشت که این توافق اساسا به برنامه هسته ای ایران مشروعیت می بخشد.

بولتون گفت، هیچ راهکار دیپلماتیکی، منزه از خطا نیست، اوباما در این راهکار چیزی را می دهد، بدون این که در قبال آن چیزی دریافت کند، یعنی همان کاری که در کوبا و افغانستان انجام داد.

وی افزود:اوباما فکر می کند که آمریکا یک نیروی مثبت در جهان نیست و طی چندین سال درباره ایران دچار اشتباه شده است، از جمله حمایتی که‌ امریکا از شاه داشته است.

اوباما فکر می کند اگر آمریکا تلاش کند ایران را مهار کند، این کشور از آمال هسته‌ای خود دست برخواهد داشت. این ساده لوحی است.

رفتار وحشیانه زنان داعش با دختران سوری

داعشی ها با گشت‌زنی در خیابان‌های مناطق اشغال شده سوریه، زنان و دخترانی را که لباس شرعی مورد نظر داعش را نپوشیده باشند، مورد ضرب و شتم قرار داده و بعد از بازداشت به مکان نامعلومی منتقل می‌کند.

به گزارش جهان به نقل از جبهه جهانی مستضعفین، زنان پلیس داعشی، ۱۵ زن سوری ساکن شهر بوکمال را به اتهام نپوشیدن لباس شرعی داعش بازداشت کردند.

خبرگزاری "فلسطین حره" نیز به نقل از فعالان سوری نوشت: پلیس «حسبه» وابسته به داعش طی گشت‌زنی در شهر بوکمال واقع در دیر الزور سوریه، این ۱۵ زن را بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کرد.

زنان پلیس داعشی همچنین یک دختر جوان سوری را در منطقه بازار نوفوتیه به بهانه نپوشیدن لباس شرعی مورد ضرب و شتم قرار دادند.

به گفته شاهدان، گروهک حسبه چندی پیش نیز تعدادی دیگر از دختران جوان را به همین بهانه کتک زده و بعد از بازداشت به همراه چندین زن دیگر به مکان نامعلومی برده است.

در شهر موصل عراق نیز اقدامات مشابهی توسط عناصر داعش انجام میشود. گروهان زنان "خنساء" وابسته به داعش با گشت زدن در خیابان‌های موصل، زنانی را که نقاب ندارند بازداشت می‌کند.

اتحاد نانوشته ایران و آمریکا

سایت روزنامه امریکایی واشنگتن پست می نویسد که ایران تنها کشوری بود که به درخواست عاجزانه دولت عراق پس از سقوط موصل پاسخ مثبت داد و تجهیزات و مستشاران نظامی خود را روانه عراق کرد.

به گزارش نامه نیوز، در گزارش واشنگتن پست آمده است: به گفته بسیاری از مقامات ایرانی،عراقی و آمریکایی، کمک های نظامی ایران به عراق با وجود تحریم ها و محدودیت ها در نظر باراک اوباما و بسیاری از مقامات عالی رتبه سیاسی و نظامی آمریکا مثبت است زیرا آن ها نیز سازمان تروریستی داعش را تهدیدی بزرگ می بینند.

دولت عراق نیز در حال حاضر بخش گسترده‌ای از قدرت نظامی خود را از دست داده و به میزان گسترده‌ای بر روی نیروهای شبه نظامی قدرتمند و نیروهای داوطلب مردمی شیعه حساب باز کرده است. این نیرو ها در کنار یکدیگر توانسته اند خلا امنیتی ناشی از فروپاشی نسبی ارتش را پر کنند.

واشنگتن پست افزود: با اینکه دولت ایالات متحده بارها اعلام کرده است هیچ گونه هماهنگی با ایران برای انجام عملیات علیه داعش در عراق و سوریه ندارد، اما اتحاد نانوشته دو کشور در مبارزه با داعش حقیقتی غیر قابل انکار است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها