مسئولان اجازه ندهند دوباره پای دولت‌مردان آمریکا به ایران باز شود

نامه 12 هزار استاد دانشگاه به سران قوا

به‌دنبال بیانیه مشترک نمایندگان اقتصادی دولت و اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درباره رفع سوءتفاهم پیرامون برداشت 4.1 میلیارد دلاری از صندوق توسعه ملی، ایرنا نامه ناصر سراج رییس سازمان بازرسی کل کشور و رئیس هیات نظارت صندوق توسعه ملی به سران قوا در این باره را منتشر کرد که در بخشی از آن آمده است: بانک مرکزی مبلغ مزبور را در تاریخ 26 اسفند 92 از حساب‌های صندوق توسعه ملی برداشت و با توجه به پیگیری‌های به عمل آمده متعاقبا در پایان فروردین 1393 با تنظیم سند اصلاحی وجوه برداشت شده به تاریخ روز برداشت را به حساب‌های ارزی صندوق توسعه ملی واریز کرده است.
کد خبر: ۷۵۴۸۴۵
نامه سراج به سران قوا درباره پرونده 4.1 میلیارد دلاری

آزادسازی 490 میلیون دلار از دارایی‌های ایران

اولین قسط از مرحله سوم آزادسازی دارایی‌های مسدود شده ایران دیروز به حساب بانک مرکزی واریز شد.

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، این مبلغ از منابع بانک مرکزی در کره‌جنوبی به حساب این بانک در کشور عمان انتقال یافت. براساس توافق‌های به عمل آمده مقرر شده است تا دهم تیر سال آینده، 4.9 میلیارد دلار از سرمایه‌های ایران در بانک‌های خارجی در قالب اقساط 490 میلیون دلاری آزاد و منتقل شود.

دعوت از ایران برای کنفرانس «مسکو1»

کنفرانس «مسکو 1» برای حل و فصل بحران سوریه درحالی پایان ماه ژانویه در روسیه برگزار می‌شود که ایسنا گزارش داده است، وزارت خارجه روسیه از ایران نیز برای شرکت در این مذاکرات، دعوت کرده است. استفان دی میستورا، فرستاده سازمان ملل به سوریه و 30 مخالف سوری، از دیگر دعوت‌شدگان به این کنفرانس هستند.

آخرین خبرها از 2 پرونده جنجالی

محسن افتخاری، سرپرست دادگاه‌های کیفری استان تهران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران، با اشاره به آخرین وضع پرونده سعید مرتضوی اظهار کرد: هنوز برای بخشی از پرونده که مربوط به جزای نقدی می‌شود و دیوان عالی از آن ایراد گرفته، شعبه هم‌عرض تعیین نشده است.

وی ادامه داد: یک مرجع قضایی پرونده سعید مرتضوی را برای مطالعه مطالبه کرده و ما پرونده را به آنها ارائه داده‌ایم. او در ارتباط با آخرین وضع پرونده «م. ر» خاطرنشان کرد: پرونده مذکور به دیوان عالی کشور ارسال شده، اما این‌که به کدام شعبه از دیوان عالی کشور ارسال شده، هنوز مشخص نیست.

محمد هاشمی: به کارگزاران برنمی‌گردم

محمد هاشمی، عضو مستعفی حزب کارگزاران در گفت‌و‌گو با فارس،‌ درباره ادعای درخواست‌ها از وی برای بازگشت به حزب کارگزاران گفت: درخواستی برای بازگشت صورت نگرفته است؛ البته اگر درخواستی هم بشود، بنده نمی‌‌پذیرم و اصولا نمی‌خواهم درباره احزاب صحبت کنم.

رسانه‌ها دو ماه قبل از جدا شدن برادر رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام از حزب کارگزاران خبر داده بودند.

حاجی‌بابایی: ارتباطم با احمدی‌نژاد در حد خوش‌وبش است

حاجی‌بابایی، وزیر آموزش و پرورش دولت احمدی‌نژاد درباره برگزاری نشست همگرایی اصولگرایان به ایلنا گفت: هیچ گروهی در این جلسات محوریت ندارد. در این جلسات همه اصولگرایان حضور پیدا می‌کنند. ما تشکیل چنین جلساتی را نه فقط برای اصولگرایان بلکه برای اصلاح‌طلبان نیز تجربه موفقی می‌دانیم.

او درباره جلسات احمدی‌نژاد در ولنجک نیز بیان کرد: من در جلسات آقای احمدی‌نژاد حضور نداشته‌ام که بخواهم در مورد جزئیات آن صحبت کنم و ارتباطم با ایشان در حد خوش و بش‌هایی است که در برخی مراسم‌ با یکدیگر روبه‌رو می‌شویم.

«انتخاب» رفع فیلتر شد

سایت «انتخاب» روز گذشته با دستور قاضی محمدی کشکولی، ریاست شعبه 79 کیفری استان تهران رفع فیلتر شد. این سایت 90 روز پیش به دلیل تعدادی شکایت خصوصی فیلتر شده بود.

مصطفی فقیهی، مدیرمسئول این سایت درباره چرایی فیلتر انتخاب گفته است: از یک سو برخی مقامات دولت مکرر ادعا می‌کردند نقشی در این اتفاقات ندارند و از سوی دیگر، «شواهد» چیزی جز خواست «بخشی از دولت» و حمایت شدید «برخی مقامات ارشد دولتی» را نشان نمی‌داد.

رفع سوءتفاهم‌ها میان ایران و حماس

همزمان با انتشار اخباری درباره سفر قریب‌الوقوع خالد مشعل، رئیس دفتر سیاسی حماس به تهران، «موسی ابومرزوق» عضو دفتر سیاسی «جنبش مقاومت اسلامی فلسطین» (حماس) اعلام کرده که روابط میان ایران و حماس رو به پیشرفت بوده و مشکلات حل شده است.

به گزارش فارس و به نقل از وبگاه خبری «فلسطین الیوم»، وی تاکید کرده است: اختلافاتی در دیدگاه‌ها و سوءتفاهم‌هایی میان دو طرف وجود داشت اما دلایل آن تمام شد، محورهای اختلاف برطرف شده است و در آینده نزدیک دیدارهای رسمی دوطرفه میان حماس و تهران صورت می‌گیرد.

هراس نتانیاهو از حماسی دیگر در کرانه باختری

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به اظهارات صلاح زواوی، سفیر حکومت خودگردان فلسطینی در تهران واکنش نشان داده و گفته است: «سفیر فلسطین حکومت صهیونیستی را غده سرطانی توصیف کرده و گفته است که باید فورا و بی‌درنگ برای نابودی آن تلاش کرد. کسی که این اظهارات را بیان کرده از اعضای حماس نیست، بلکه سفیر حکومت خودگردان فلسطینی در تهران است. وی به شدت توصیه‌های رهبر ایران در مورد تقویت تسلیحاتی فلسطینیان در کرانه باختری را دنبال می‌کند.»

به گزارش سایت دیپلماسی ایرانی به نقل از روزنامه الاخبار چاپ بیروت، او یادآور شده است: «مساله این است که آنها می‌خواهند به این ترتیب حماسی دیگر در کرانه باختری ایجاد کنند که امنیت ما به خطر می‌افتد.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
قربان یوسفی درگاه
Iran, Islamic Republic of
۰۶:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
۰
۰
اقای رئیس جمهور فكر میكنم كه شما هم به این نتیجه رسیده اید كه مذاكرات هیچ نتیجه ای نداشته كه هیچ ، كلی باعث اضافه شدن فشارهای جدید بر كشور ما شده حالا با اعترافات اوباما كه با ایران به نتیجه ای نخواهیم رسید بهتر است تمام قوای خود را جمع كرده و به وضعیت مردم برسید با امكانات و درامدهای داخلی خودمان میتوانیم بهترین شرایط را برای مردم بوجود بیاوریم فقط بایداراده كنید و بدنبال خیال پردازی موفقیت مذاكرات و لغو تحریم نباشید با انچه كه داریم بهترین وضعیت ایجاد خواهد شد ما اماده ارائه راهكارهای لازم در این خصوص هستیم براحتی میتوان با درامدهای داخلی هم ماهانه مبلغ پانصدهزار تومان به هر نفر یارانه پرداخت نمود و هم بدینوسیله به صورت غیر مستقیم بازار و تولید را از ركود خارج كرد و انگیزه ازدواج درجوانان بوجود اورد و زمینه افزایش جمعیت را ایجاد كرد و هیچگونه تورمی با برنامه های پیشنهادی در این خصوص بوجود نخواهد امد و تمامی منابع ان نیز براحتی تامین خواهد شد فقط در انجام این كار جلوی سوءاستفاده خیلی از اقایان گرفته خواهد شد كه ان را دیگر نمیتوان كاری كرد اگر خدمت گذار مردم شهید پرور هستید معطل نكنیدزمان خیلی محدود است

نیازمندی ها