در حالی که بهترین‌های فوتبال جهان در سال 2014، 11 روز دیگر و طی مراسمی معرفی خواهند شد، مجله ورلد ساکر، معتبرترین مجله ورزشی، ستاره پرتغالی رئال مادرید را مرد سال فوتبال دنیا از دید کارشناسان خود انتخاب کرد.
کد خبر: ۷۵۴۷۸۱

رونالدو که سال 2013 نیز به عنوان بهترین بازیکن جهان انتخاب شده بود، در سال 2014 موفق شد همراه رئال مادرید چهار جام کسب کند. رونالدو با کسب 928 رای در رتبه نخست بهترین بازیکن دنیا از دید مجله ورلد ساکر قرار گرفت و مانوئل نویر هم با 789 رای در جایگاه دوم ایستاد. لیونل مسی آرژانتینی هم با 593 رای در رده سوم قرار گرفت.

یواخیم لوو، سرمربی تیم ملی فوتبال آلمان هم با کسب 45 رای از سوی این مجله به عنوان بهترین مربی جهان معرفی شد و دیه‌گو سیمئونه، سرمربی آتلتیکو مادرید و کارلو آنچلوتی، سرمربی رئال مادرید به ترتیب با 33 و 15 امتیاز دوم و سوم شدند.

تیم ملی فوتبال آلمان هم که موفق شد در جام جهانی 2014 برزیل عنوان قهرمانی را کسب کند به عنوان بهترین تیم انتخاب شد. رئال مادرید و آتلتیکو مادرید هم در رده‌های بعدی قرار گرفتند./ ایسنا

بیل: با رئال تمدید می‌کنم

هافبک ولزی رئال مادرید تاکید کرد پیوستن وی به منچستریونایتد شایعه رسانه‌ای است. گرت بیل که تابستان 2013 با رکورد یکصد میلیون یورو از تاتنهام راهی رئال مادرید شد، با پیوستن خامس رودریگس به رئال در تابستان گذشته باید با او و ایسکو برای قرار گرفتن در ترکیب قوهای سپید رقابت کند.

خبرهایی در اسپانیا و انگلیس منتشر شده ‌است که این بازیکن مورد توجه منچستریونایتد قرار گرفته و شیاطین سرخ حاضر هستند برای بازگرداندن او به لیگ برتر جزیره 150 میلیون یورو هم هزینه کنند، اما بیل در واکنش به این خبرها در گفت‌وگو با نشریه مارکا گفت: منچستریونایتد؟ در رئال مادرید خوشحالم. شهر، آب و هوا و باشگاه را دوست دارم. دوست دارم در سال‌های آینده با این باشگاه به جام‌های بیشتری دست پیدا کنم. تا سال 2019 با رئال قرارداد دارم و ترجیح می‌دهم قراردادم را با این تیم تمدید کنم./ ایسنا

فان‌خال، منتظر بازگشت مصدومان

منچستریونایتد در این فصل از رقابت‌های فوتبال با مشکل‌های بسیاری روبه‌رو بود که یکی از آنها آسیب‌دیدگی زیاد بازیکنان این تیم بوده است. با این حال آنها در 9 دیدار اخیر خود در همه رقابت‌ها شکست نخورده‌اند. لوئیس فان‌خال بر این باور است که اگر بازیکنان آسیب دیده تیمش بهبود یابند، این تیم شرایط بسیار بهتری پیدا کرده و شکست دادن‌شان کار سختی خواهد شد.

آنخل دی‌ماریا، کریس اسمالینگ، آندر هررا و مارکوس روخو بازیکنانی هستند که در مقاطع مختلف فصل با آسیب‌دیدگی‌هایی روبه‌رو شدند و نتوانستند در تمام دیدارها تیمشان را همراهی کنند. فان خال در این مورد گفت: آسیب دیده‌های زیاد در طول این فصل و نداشتن هماهنگی با شرایط مسابقه مشکل من در این فصل بوده است. ما در لیگ انگلیس در طول یک هفته سه بازی انجام داده‌ایم. به همین خاطر در ترکیب تیمم به بازیکنان بیشتری نیاز دارم. اکنون انتخاب بازیکن برای قرار دادن آنها در ترکیب برای من کاری سخت شده است.

فان‌خال در ادامه اعلام کرده که آندر هررا و عدنان یانوزای که به دلیل آسیب‌دیدگی از ناحیه قوزک پا و سرما‌خوردگی از ترکیب دور بودند نیز به تمرین‌ها بازگشته‌ و می‌توانند در دیدارهای آینده به میدان بروند./ ایسنا

تساوی قطر در بازی دوستانه

تیم ملی فوتبال قطر که در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا 2015 استرالیا با ایران هم‌گروه است، دیروز در دیداری دوستانه در استرالیا به مصاف عمان رفت و به تساوی 2 بر 2 رضایت داد.

در این بازی عبدالعزیز المقبلی در دقیقه 11 عمان را پیش انداخت و جابر الاویسی در دقیقه 27 اختلاف را به دو گل رساند تا نیمه اول با برتری 2 بر صفر عمان به پایان برسد، اما مشعل عبدالله با گلزنی در دقایق 54 و 57، شروعی طوفانی را در نیمه دوم برای قطر رقم زد و بازی را به تساوی 2 بر 2 رساند. پیش از این بحرین، دیگر تیم همگروه ایران با نتیجه 4 بر یک مقابل عربستان به پیروزی رسیده بود و امارات هم با یک گل اردن را شکست داده بود./ جام‌جم

پلاتینی رئیس یوفا باقی ماند

با این‌که هیچ نامزدی تا پایان مهلت ثبت‌نام، برای ریاست اتحادیه فوتبال اروپا، (یوفا) اقدام نکرد، میشل پلاتینی برای سومین بار در سمت خود ابقا شد.

پلاتینی برای اولین بار در سال 2007 برای هدایت فوتبال اروپا انتخاب و جانشین لنارت یوهانسون سوئدی شد و برای بار دوم در سال 2011 در این سمت باقی ماند. وی رسما تا سال 2019 به عنوان رئیس یوفا باقی خواهد ماند.

پلاتینی در دوره ریاست خود اقدامات موثری برای پیشرفت فوتبال در سراسر اروپا انجام داد و در دوره دوم ریاستش تا 10 جلسه محرومیت برای توهین‌های نژادپرستانه در نظر گرفت. تغییرشیوه برگزاری جام ملت‌های اروپا در سال 2020 با میزبانی 13 کشور از دیگر اقدامات موثر پلاتینی بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها