جام جم نوا: «دهم دی‌ماه سال 1349، ساعت 10 صبح! در شهر بندرعباس متولد شدم؛ در یک خانواده‌ی ساده، معتقد و هنردوست. یک خواهر و چهار برادر دارم و فرزند سوم خانواده‌ام. پدرم همواره احیاکننده‌ی موسیقی در خانه‌ی ما بود و در کنار تشویق ما برای پرداختن به موسیقی، قرآن را نیز سفارش و آن را با صوتی خوش تلاوت می‌کرد.»
کد خبر: ۷۵۴۶۱۶
برای خواننده ای که امروز متولد شد/دانلود

امروز (10 دی‌ماه) سالروز تولد زنده‌یاد ناصر عبداللهی است که اگر امروز در کنار ما بود، 44سالگی‌اش را جشن می‌گرفت.
او فعالیت‌های هنری‌اش را از سال‌های نوجوانی در صداوسیما و حوزه‌ هنری سازمان تبلیغات اسلامی و امور تربیتی استان هرمزگان آغاز کرد.
وی با خواندن ترانه‌ای به نام «ناصریا» به شهرت دست یافت و از جمله آلبوم‌های او می‌توان به «عشق است»، «دوستت دارم»، «غزلک» و «بوی شرجی» اشاره کرد.
پس از ارائه‌ی ترانه‌ی «ناصریا» منتقدان عبداللهی گفتند که این کار، اسپانیولی است و از ملودی‌های جیپسی کینگ برگرفته شده‌ است، اما او معتقد بود که چنین نیست و این کار، ریتم عربی دارد؛ ریتمی که بارها با سازهای دیگری مانند عود، دهل، و دف نواخته شده‌ بود، اما هرگز با گیتار نواخته نشده‌ بود.

ملودی ترانه‌ی «ناصریا» سال ۱۳۷۶ ساخته شد. شعر این آهنگ به گویش بندری است و به گفته‌ی عبداللهی هدف از ساخت آن اعتراض ضد ظلم در جهان و نیز همدردی با ستمدیدگان جهان بوده‌ است. براساس متن شعر ناصریا، اگر کسی قصد یاری مظلومی را داشته‌ باشد، پس از تحمل سختی بسیار و دشواری‌های این راه، در پایان پیروز خواهد شد.
عبداللهی در ترانه‌های خود از کسی تقلید نمی‌کرد و صدایی منحصربه‌فرد داشت. بیشتر اشعار ترانه‌های او از سروده‌های محمدعلی بهمنی بود. در کار موسیقی به گفته‌ی خودش تحت تأثیر سبک موسیقی ابراهیم منصفی بود. طوری که در سال‌های آغازین کار هنری ترانه‌های منصفی را بازخوانی می‌کرد.
ترانه‌های مورد انتخاب ناصر عبدالهی در آلبوم‌هایش عمدتا دارای مفاهیم اجتماعی، حماسی، مذهبی و عاشقانه بودند.
او ۲۹ آذر ۱۳۸۵ در بیمارستان هاشمی‌نژاد تهران درگذشت و در زادگاهش، بندرعباس به خاک سپرده شد. تا سال‌ها شایعات فراوانی درباره‌ دلیل مرگ ناگهانی او مطرح می‌شد و همچنان این موضوع در هاله‌ای از ابهام است.

ریمیکسی از چندین ترانه او را می توانید از اینجا گوش و در صورت تمایل آن را از اینجا دانلود کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها