نبض سیاست

افخم: بازگشایی سفارت آمریکا در دستورکار نیست

مرضیه افخم، سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به مصاحبه اخیر اوباما و طرح موضوع احتمال بازگشایی سفارتخانه‌های ایران و آمریکا در پایتخت‌های دو کشور گفت: گفت‌وگوهای دو کشور صرفا درخصوص مساله هسته‌ای بوده و این موضوع در دستورکار مذاکرات دو کشور نیست. او همچنین با اشاره به انتشار خبری در همین رابطه به نقل از یک رسانه عربی اضافه کرد: هیچ منبع مسئولی از وزارت امور خارجه در این زمینه با رسانه‌ها گفت‌وگو نکرده است.
کد خبر: ۷۵۴۴۰۰

حضور سردار سلیمانی در مراسم تشییع شهید تقوی‌فر

پیکر سردار شهید «حمید تقوی‌فر» مدافع حرم امامین عسکریین(ع) که در عراق به شهادت رسید، دیروز بر دوش مردم اهواز تشییع و در گلزار شهدای بهشت‌آباد این شهر به خاک سپرده شد. حیدر مصلحی، وزیر سابق اطلاعات طی سخنانی در این مراسم گفت: این شهید مدافع حرم امامین عسکریین(ع) نقش مهمی در پیروزی‌های ارتش و نیروهای مردمی عراق علیه گروه تروریستی داعش داشت. سردار حاج قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس در مراسم تشییع این مدافع عتبات عالیات حضور داشت. پیش از این پیکر شهید تقوی‌فر در تهران تشییع شده بود.

درخواست آمریکا برای تبادل حکمتی

علیزاده‌طباطبایی در گفت‌وگو با تسنیم درباره آخرین وضعیت پرونده امیر میرزایی حکمتی که به‌اتهام جاسوسی در ایران زندانی است، اظهار کرد: آمریکا از طریق دفتر حافظ منافع خود در ایران، درخواست مبادله وی را ارائه کرده است. وکیل میرزایی حکمتی با بیان این‌که این درخواست به قوه قضاییه ارائه شده است، ادامه داد: هنوز پاسخی دراین خصوص ارائه نشده است.

۶۰ امضا پای استیضاح وزیر آموزش و پرورش

مهدی موسوی‌نژاد، نماینده مردم دشتستان در گفت‌وگو با فارس با بیان این‌که ۶۰ نماینده طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش را امضا کرده‌اند، گفت: به‌طور جدی پیگیر استیضاح هستیم.

واکنش احمد توکلی به انتقاد از هاشمی

احمد توکلی، نماینده مردم تهران در گفت‌وگویی با تسنیم، به اظهارات اخیر آیت‌الله سیدمحمد خامنه‌ای درباره رئیس‌ مجمع تشخیص مصلحت نظام واکنش نشان داد و گفت: آقای هاشمی دهه60 با آقای هاشمی دهه70 و با آقای هاشمی دهه 90 متفاوت است. ما دوست داریم آقای هاشمی، همان هاشمی دهه 60 به اضافه تجربه و دانش بیشتر باشد؛ ولی متاسفانه این‌طور نیست ولی باید انصاف داد و نباید اگر با کسی مخالفیم نسبت به او بی‌عدالتی کنیم. من این را منصفانه نمی‌دانم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها