کارشناسان فرانسوی آمدند

آخرین خبرها از هواپیمای ایر آسیا

31 کشته و مفقود در سیل بی سابقه مالزی

براثر بدترین سیل 30 سال گذشته در مالزی تاکنون 21 نفر کشته، 10 نفر ناپدید و صدها هزار نفر از خانه های خود آواره شدند و احتمال طغیان رودخانه ها همچنان وجود دارد.
کد خبر: ۷۵۴۳۹۸
31 کشته و مفقود  در سیل بی سابقه مالزی

به گزارش ایرنا، در حالی که روز سه شنبه آب ناشی از بارش های شدید دو هفته گذشته در حال عقب نشینی از مناطق شهری و روستایی است، سازمان هواشناسی مالزی پیش بینی کرد طی دو روز آینده آب و هوای ایالت های کلانتان، ترنگانو و پهنگ در شمال شرقی این کشور بدتر شود.

این منطقه هر سال بین ماه های نوامبر و مارس شاهد باران و سیل موسمی است، اما توفان و سیل امسال به طور غیرمنتظره ای قوی بود.

به گزارش برناما، خالد ابوبکر بازرس کل پلیس مالزی امروز گفت براثر این سیل و توفان 21 نفر در کلانتان، ترنگانو و پهنگ کشته و همچنان 10 نفر در این سه ایالت مفقودند.

کارشناسان باران های موسمی سنگین و جزر ومد زیاد و غیرمنتظره را دلیل جاری شدن سیل در شهرها و مناطق روستایی مالزی می دانند، اما دولت مالزی می گوید پاکسازی گسترده زمین نیز می تواند یک عامل برای این بلایای طبیعی باشد.

بارش باران و وقوع سیل که به سونامی کوچکی شباهت داشت در مناطق شمال شرقی مالزی باعث شد بهای برخی از کالاها در این مناطق دستکم 300 تا 400 درصد افزایش یابد و در برخی مناطق مردم با حمله به فروشگاه ها و داروخانه ها به غارت آن ها اقدام کردند.

آمار روزنامه نیو استریت تایمز نیز نشان می دهد باران های سیل آسا که از دو هفته پیش آغاز شده دستکم 250 هزار مالزیایی را در هشت ایالت تحت تاثیر قرار داده که بیشتر آن ها در پنج ایالت کلانتان، پراگ، پرلیس، ترنگانو و پهنگ بوده است.

دولت مالزی آغاز سال تحصیلی در مناطق سیل زده را یک هفته به تعویق انداخته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها