حجت‌الاسلام رحیمیان در مراسم بزرگداشت 9 دی:

مدعیان خط امام از فتنه فاصله بگیرند

در آستانه سالروز حماسه 9 دی 1388، همایش«پتک جمهوریت بر سر اشرافیت» به منظور پاسداشت این حماسه به همت انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان در محل لانه جاسوسی برگزار شد.
کد خبر: ۷۵۴۰۲۷

به گزارش فارس، محمدحسن رحیمیان، تولیت مسجد مقدس جمکران در این همایش اظهار کرد: بنده پس از ماجرای 16 آذر در دانشگاه تهران سخنرانی داشتم و آیه‌ای را برای مردم قرائت کردم که قبل از ترجمه آن، مردم حکم خود را مبنی بر اعدام سران فتنه صادر کردند. پس از این اتفاق آقای میرحسین موسوی از سوی یکی از دوستان مشترک به بنده پیام داد که من توقع نداشتم حکم اعدام من را صادر کنید. من نیز به او گفتم به او پیام دهند من حکم اعدام صادر نکرده‌ام بلکه تنها آیه‌ای از قرآن را برای مردم خواندم و آنها خودشان تطبیق دادند.

نماینده سابق ولی فقیه در بنیاد شهید تصریح کرد: بنده در عین حال به آقای موسوی گفتم اگر شما مرز خود را با دشمنان، سلطنت‌طلبان و منافقین جدا کنید ما بحثی با شما نداریم و مردم نیز حساب را تغییر می‌دهند. او با تاکید بر این‌که منافقین جدید را با شاخص‌های قرآنی براحتی می‌توان شناخت، افزود: هر سه عنوان این آیه قرآن یعنی منافقین، بیماردلان و کسانی که در جامعه ایجاد رعب و وحشت می‌کنند در فتنه سال 88 بر این جریان انطباق یافت.

وی با بیان این‌که من پس از شانزدهم آذر آیات 60 تا 62 سوره احزاب را تلاوت کردم، گفت: منافقان سال 60 دیگر منافق محسوب نمی‌شوند، زیرا همه چیزشان روشده است؛ ولی پس از آن سال‌ها منافقان جدیدی را یافته‌ایم یعنی کسانی که ادعای خط امام بودن می‌کنند اما ضد خط امام عمل می‌کنند. رحیمیان تاکید کرد: مدعیان خط امام باید از فتنه فاصله بگیرند.

غلامعلی حدادعادل، نماینده مردم تهران در مجلس نیز در حاشیه این همایش در جمع خبرنگاران گفت: مهم‌ترین مفهومی که در 9 دی متجلی شد مفهوم بصیرت بود، رهبری هم فرمودند کسانی هستند که علم و ایمان دارند اما بصیرت ندارند و همان علم و ایمانشان باعث گمراهی بیشترشان می‌شود. وی با بیان این‌که روز 9 دی ملت ایران در درجه اول بصیرت خودش را نشان داد تاکید کرد: خطر فتنه از بین نرفته، یعنی همان پشتیبان‌های خارجی و طرفداران داخلی آنها همچنان امیدوارند که همان افکار را در کشور مطرح کنند و حاکم شوند.وی در رابطه با موضع یکی از سران فتنه که در حصر است، گفت: مردم در 9 دی پاسخ همه این حرف‌ها را داده‌اند، کافی است به شعارهای مردم مراجعه کنیم، مردم خودشان بهترین داوری را داشتند.

خیانت وابستگان آمریکا پا‌ک‌شدنی نیست

محمدحسین صفارهرندی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام هم در این همایش اظهار کرد: در بیداری اسلامی حیاط خلوت سیاسی غرب و پایگاه‌های قابل اطمینان برای جریان استکباری یکی پس از دیگری دستخوش تلاطم شد و هیجانات مردمی آن‌قدر بالا گرفت که به سقوط برخی از آنها منجر شد. او ادامه داد:‌ کسانی که با درک این موضوع که آمریکا حوزه نفوذ خود را از دست می‌دهد در تهران و برخی شهرها بلوای خیابانی درست می‌کنند، حواسشان هست که چه کاری انجام می‌دهند و از این رو نمی‌توان برچسب خیانت بزرگ را از پیشانی آنها پاک کرد.وی خاطرنشان کرد: این موضوع بویژه بعد از آن‌که رهبر معظم انقلاب موضوع را مشخص کردند و شاخص‌ دادند حائز اهمیت است، چرا که ایشان فرمودند کسانی که به دنبال احقاق حق هستند باید از راه قانونی بروند، نه مانور خیابانی چرا که این مسیر شرعی و قانونی نیست.

نایب‌رئیس مجلس نیز دیروز با تأکید بر این‌که حصر به‌نفع خود سران فتنه است، زیرا مردم از آنها به‌خاطر خیانت‌هایی که کردند، خشمگین هستند به تسنیم گفت: سران فتنه قصد داشتند در یک حرکت «جمهوریت» و «اسلامیت» نظام را دچار خدشه کنند.او خاطرنشان کرد: سران فتنه متأسفانه پرچمدار و سرسپرده جریانی شدند که در روز قدس مقوله همدردی و دفاع از آرمان قدس شریف را زیر سؤال برد، در یوم‌الله 13 آبان نیز شعار راهبردی «مرگ بر آمریکا» را زیر سؤال بردند. از همین حیث 9 دی یک مقطع تاریخی ماندگار بود و مردم از آن هزینه‌هایی که فتنه‌گران به کشور وارد کردند خسته شده و چنین حماسه‌ای را خلق کردند.

عفو رهبر انقلاب نبود، طور دیگری رفتار می‌شد

همچنین علی‌اکبر ولایتی، رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با تسنیم گفت: اگر عفو و سماحت رهبر انقلاب نبود باید جور دیگری با سران فتنه رفتار می‌شد.او بیان کرد: آنچه در 9 دی رخ داد از تکرار وقایعی جلوگیری کرد که در کشورهایی چون اوکراین پیش آمد. بدون تردید و براساس شواهد، بیگانگان پشت صحنه فتنه 88 بودند و تنها چیزی که می‌توانست جلوی آنها را بگیرد حضور میلیونی مردم در صحنه بود که همین عامل موجب پیروزی انقلاب و دفاع مقدس نیز شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها