اثرات آنتی‌بیوتیک در درمان التهاب نواحی ستون فقرات

با تمام مضراتش، برای کمردردهای مزمن خوب است!

جام جم سرا: داروهای آنتی‌بیوتیک این روز‌ها میان بسیاری از مردمان جهان شایع شده است، در حالی که بر اساس یک گزارش منتشرشده، ۳۰۰میلیون نفر کشته و ۱۰۰هزار میلیارد دلار هزینه خسارت‌های باورنکردنی مقاومت آنتی‌بیوتیک‌هاست.
کد خبر: ۷۵۳۷۴۹
خسارت‌های غیر قابل باور از مقاومت در برابر آنتی‌بیوتیک

به گزارش ساینتیفیک‌ امریکن، تولید ناخالص ملی جهان تا سال۲۰۲۰ (یعنی ۶سال دیگر)، نیم درصد کاهش می‌یابد، تا سال۲۰۳۰ به‌مقدار ۱/۴درصد کمتر می‌شود و بیش از ۱۰۰میلیون نفر نیز دچار مرگ پیش از موعد خواهند شد.

گزارش این پایگاه از آن ‌جهت قابل‌توجه است که اعلامی جهانی برای برآورد هزینه‌های مالی محسوب می‌شود. بنیاد RAND اروپا و KPMG، هر دو اثرات آینده مقاومت آنتی‌بیوتیکی را ارزیابی و گونه‌های مقاوم به داروی میکروب‌ها و همچنین مشکلات بهداشت عمومی ناشی از آن‌ها را در این ارزیابی بررسی کرده‌اند.
در این گزارش مدلی بررسی شده که در آن مقاومت آنتی‌بیوتیکی طی ۱۵سال تا ۱۰۰درصد افزایش می‌یابد اما نرخ ابتلا به بیماری ثابت می‌ماند. بررسی‌های KPMG هم افزایش مقاومت تا ۴۰درصد بالا‌تر از سطح امروز و تعداد دوبرابر سرایت‌ها را نشان می‌دهد.

کوین اوترسون، متخصص قوانین بهداشتی در دانشگاه بوستون درباره مدل‌های تجاری جدید برای آنتی‌بیوتیک‌ها می‌گوید: اگر من با یک داروی قلبی جدید وارد بازار شوم، این دارو ده‌ها میلیارد دلار در یک سال سود خواهد داشت؛ اما اگر محصول خلاقانه جدیدی را تحت نام آنتی‌بیوتیک داشته باشیم، آن را برای شدید‌ترین موارد بیماری نگاه می‌داریم و در یک دهه اول، فروش معمولی خواهد داشت. درنتیجه سهم بازار برای آنتی‌بیوتیک‌های نوآورانه بسیار محدود است. (همشهری)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها