کارمندان این بانک در ژاپن برای بلند کردن بسته‌های پول از کمک اسکلت‌های روباتیک بهره می‌برند

با این اسکلت روباتیک، وزن بیشتر را با فشار کمتر بلند کنید

در چین با الهام گیری از انیمیشن Wall–E یک رستوران رباتیک افتتاح شده است

رستورانی که توسط ربات‌ها اداره می‌شود

در کشور چین یک رستوران با استفاده از یک ایده جالب موفق شده است تا با الهام گرفتن از انیمیشن Wall – E به ساخت یک رستوران رباتیک دست بزند که خدمه آن به جای انسان، ربات هستند.
کد خبر: ۷۵۳۶۴۶
رستورانی که توسط ربات‌ها اداره می‌شود

جام جم کلیک: انیمیشن Wall – E در زمان عرضه خود یعنی چند سال پیش توانست تا به شدت نظر عموم جوامع را نسبت به ربات‌ها تغییر بدهد و در این میان یک گروه از افراد چینی با الهام گرفتن از رفتار این ربات دوست داشتنی به سراغ ساخت یک رستوران ویژه رفته‌اند که در آن خدمات مرسوم توسط ربات‌ها به مشتریان ارائه می‌شود.

در این رستوران ویژه تمامی فرایند پذیرش سفارش، رسیدگی به درخواست‌های مشتریان، تحویل غذا و حتی بخشی از آشپزی نیز توسط ربات‌های ویژه‌ای انجام خواهد شد که برای همین کار طراحی شده‌اند. این ربات‌ها در سه بخش دسته‌بندی می‌شوند که بخش اول ربات‌های خوش‌آمد گویی و استقبال کننده هستند و کارایی بسیار محدودی دارند؛ دسته دوم شامل ربات‌هایی است که در امر آشپزی دخالت داشته و به آشپزهای رستوران کمک می‌کنند و دسته سوم نیز ربات‌های خدمات دهنده هستند که از مشتریان سفارش غذا را گرفته و پس از ارجاع سفارش به آشپزخانه رستوران، غذای مشتری را به میز او برده و برای او سرو می‌کنند.

این ربات‌ها از مکانیزم ساده مسیریابی استفاده می‌کنند و به کمک خطوط سیاه‌ رنگی که در کف رستوران وجود دارند می‌توانند مسیر خود را به‌راحتی تشخیص بدهند و البته با وجود حسگرهای ویژه از برخورد با انسان‌ها و سایر ربات‌ها خودداری کنند. این رستوران نخستین رستوران رباتیک جهان نیست ولی نخستین رستوران تاریخ محسوب می‌شود که تا این اندازه از خدمات ربات‌ها برای امور کاری خود استفاده کرده است و در این میان استقبال مشتریان از این طرح نیز نشان دهنده جذاب بودن این رستوران برای عموم جامعه دارد.

احمد محمدحسینی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
پرستو
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۷
۰
۰
اسم ربات دقیقا چیه؟

نیازمندی ها