روش‌هایی ساده برای افزایش سرعت تلفن همراه، تبلت و رایانه

سرعت گوشی، تبلت و رایانه خود را افزایش دهید

انیمیشن‌ها روی هر دستگاهی که فعال باشند، باعث کمتر شدن سرعت و مصرف شدن بیشتر باتری می‌شوند. با اینکه شاید در ابتدا جالب به نظر برسند، ولی پس از مدتی ترجیح می‌دهید که آنها را غیر فعال کنید و به جای آن کمی به سرعتتان بی‌افزایید.
کد خبر: ۷۵۳۰۳۱
سرعت گوشی، تبلت و رایانه خود را افزایش دهید

به گزارش جام جم کلیک: انیمیشن‌ها روی هر دستگاهی که فعال باشند، باعث کمتر شدن سرعت و مصرف شدن بیشتر باتری می‌شوند. با اینکه شاید در ابتدا جالب به نظر برسند، ولی پس از مدتی ترجیح می‌دهید که آنها را غیر فعال کنید و به جای آن کمی به سرعتتان بی‌افزایید.

در مقاله زیر قرار است به شما نشان دهیم که چطو در هر دستگاهی مثل اسمارت‌فون، تبلت یا حتی رایانه شخصی با غیر فعال کردن یا کاهش انیمیشن‌ها سرعت‌تان را افزایش دهید.

ویندوز

ویندوز آپشنهای خوبی برای غیر فعال کردن انیمیشن‌ها دارد و این تنظیمات در تمام نسخه‌های این سیستم عامل پاسخ می‌دهد.

برای دسترسی به تنظیمات مربوطه کنترل پنل را باز کنید، روی System & Security کلیک و سپس System را انتخاب کنید. روی Advanced system settings کلیک کرده، سپس گزینه Settings زیر Performance را برگزینید. از اینجا می‌توانید انیمیشن‌هایی را که نمی‌خواهید غیر فعال کنید. با انتخاب Adjust for best performance هم امکان غیر فعال کردن تمام انیمیشن‌ها را دارید.

اندروید

در اندروید باید سراغ منوی مخفی Developer Options بروید. در بخش تنظیمات به About phone رفته و روی آن کلیک کنید و در آن قسمت روی گزینه Build number هفت بار ضربه بزنید. پس از دیدن نوتیفیکیشن مربوطه، بازگردید و روی گزینه‌های منوی توسعه دهندگان که الان ظاهر شده است کلیک کنید. از اینجا می‌توانید سه آپشن Window animation scale ،Transition animation scale وAnimator duration scale را تغییر دهید.

در ضمن قادرید با انتخاب Animation off، انیمیشن‌ها را خاموش و با گزینش آپشن Animation scale، سرعت آن‌ها را افزایش دهید.

آی‌فون و آی‌پد

در iOS باید به بخش تنظیمات بروید و روی General ضربه بزنید.، سپس Accessibility را انتخاب کرده و Reduce Motion را فعال کنید. این آپشن انیمیشن‌ها را غیر فعال نمی‌کند، ولی آن‌ها را با ناپدید شدن‌هایی که سریع‌تر هستند و روی سرعت دستگاه تاثیر زیادی ندارند جایگزین می‌کند.

مک OS X

کندترین انیمیشن‌ها روی مک، انیمیشن‌های مرتبط به کوچک و بزرگ کردن پنجره هستند، اما برای تسریع آن‌ها می‌توانید به System Preferences رفته و روی Dock کلیک کنید.

البته هیچ گزینه‌ای برای غیر فعال کردن آن وجود ندارد و تنها می‌توانید به جای نوع پیش فرض Genie از Scale که کمی سریع‌تر است استفاده کنید. متاسفانه آپشن دیگری برای تغییر یا غیر فعال کردن انیمیشن‌ها در مک وجود ندارد.

منبع: آی‌تی رسان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
احسان هاشمی چالشتری
Germany
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۷
۰
۰
مقاله جامع و خوبی بود
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها