مدیرکل برنامه‌ریزی استراتژیک وزارت نفت از افزایش ٢٠٠ میلیارد دلاری درآمدهای ایران با اجرای برنامه‌های اقتصاد مقاومتی ظرف چهار سال آینده خبر داد.
کد خبر: ۷۵۲۷۴۹

سعید قوام‌پور در گفت‌وگو با شانا تصریح کرد: با اجرای برنامه‌های اقتصاد مقاومتی درآمدهای ایران از محل فروش صنایع پایین‌دستی نفت ظرف چهار سال آینده ٢٠٠ میلیارد و پس از آن سالانه صد میلیارد دلار افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به این که وزارت نفت برای تحقق اقتصاد مقاومتی گام‌های خوبی برداشته است، افزود: تا پایان امسال بیش از یکصد پروژه صنعت نفت در قالب تحقق برنامه‌های اقتصاد مقاومتی در شورای اقتصاد تصویب می‌شود.

مدیرکل برنامه‌ریزی استراتژیک وزارت نفت با بیان این که بیشتر طرح‌هایی که برای تصویب در شورای اقتصاد ارائه می‌شود مربوط به طرح‌های پتروشیمی است، تصریح کرد: پس از طرح‌های پتروشیمی، طرح‌های بخش نفت، گاز و سپس پالایشگاه‌ها و طرح‌های ذخیره‌سازی قرار دارند.

وی افزود: فهرست نهایی پروژه‌هایی که قرار است در شورای اقتصاد تصویب شود، هفته آینده در کمیته چهار نفره که سه نفر از دولت و یک نفر از معاونت برنامه‌ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری وزارت نفت در آن حضور دارند، نهایی می‌شود.

قوام‌پور درباره این که در کمیته چهار نفره درباره چه مواردی صحبت می‌شود، گفت: نوع پروژه، محل تامین مالی پروژه، میزان منابع برای اجرایی شدن هر پروژه و قوانین و احکام برای اجرایی شدن برخی پروژه‌ها مسائلی است که درباره آن بحث و گفت‌وگو می‌شود.وزارت نفت برای اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی، شش برنامه را در دستور کار قرار داده است که افزایش تولید و صادرات نفت، گاز، فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی، حفظ بازارهای صادراتی و بهینه‌سازی مصرف سوخت از مهم‌ترین آنهاست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها