مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران گفت: علت مرگ سه نفر از معلولان آسایشگاه پاکدشت حدود دو ماه آینده مشخص می‌شود.
کد خبر: ۷۵۲۳۵۴

دکتر بشیر نازپرور افزود: تا نتایج نمونه‌برداری‌ها مشخص شود زمان نیاز است و 30 تا 60 روز زمان می‌برد.

یکشنبه این هفته در مرکز نگهداری معلولان ذهنی با عنوان خانه پدربزرگ 30 نفر دچار مسمومیت شدند که سه‌نفر پیش از انتقال به بیمارستان فوت کردند.

مسئولان بهزیستی هنوز علت این مسمومیت را اعلام نکرده و آن را به نظر پزشکی قانونی منوط کرده‌اند و قاضی پرونده در حال رسیدگی به موضوع است. این در حالی است که غلامحسین اسماعیلی، رئیس کل دادگستری استان تهران در رابطه با این حادثه گفته است، رسیدگی به پرونده مسمومیت معلولان آسایشگاه پاکدشت در مرحله مقدماتی قرار دارد. مسئولان مربوط موضوع را بررسی می‌کنند، اما به دلیل این که رسیدگی به این پرونده بتازگی آغاز شده است از بیان جزئیات در این راستا معذورم.‌‌‌/‌‌‌ واحد مرکزی خبر

کفن شفابخش، شگرد مرد شیاد در سرقت‌های سریالی

مردی که در مشهد با سوءاستفاده از اعتقادات مذهبی زنان مسن دست به کلاهبرداری می‌زد، از سوی پلیس تهران بازداشت شد.

چندی پیش ماموران پلیس مردی را که در حال سرقت کیف یک زن بود، شناسایی و دستگیر کردند.

پس از بازداشت سارق مشخص شد وی در دادسرای مشهد تحت تعقیب بوده و تحقیقات نشان داد این مرد شیاد در مشهد با شناسایی طعمه‌های خود از میان زنان سالمندی که طلا و جواهر زیادی داشتند، با ترفند کفن شفابخش، دست به سرقت سریالی طلا و پول‌های آنها می‌زند.

وقتی ماموران موضوع را پیگیری کردند، متوجه شدند این مرد کفنی را به طعمه‌های خود نشان می‌داد و ادعا می‌کرد آن را از کربلا آورده و بسیار مقدس است و با ترفندی خاص پول‌ها و طلاهای طعمه‌های خود را می‌دزدید که این مرد با شکایت 15 زن سالمند در مشهد که همگی فریب ظاهر متدین او را خورده بودند، شناسایی و دستگیر شد.

وی پس از این که در مشهد بازداشت شد، با گذاشتن وثیقه از زندان آزاد شد و به تهران آمد، اما این مرد سابقه‌دار در تهران هم بیکار نماند و طی سه روز توانست 42 میلیون تومان جیب‌بری و کیف‌زنی کند که از سوی پلیس بازداشت شد. متهم در بازجویی‌ با اعتراف به جرم خود به ماموران گفت: در مشهد همیشه درحالی‌که کفنی سوراخ همراه داشتم، جلوی حرم رضوی و مساجد و اماکن مذهبی تردد و هر زنی را که طلای زیادی داشت، به عنوان طعمه انتخاب می‌کردم.

وی اضافه کرد: با ترفندی خاص زنان را فریب می‌دادم و بعد از این‌که آنها طلا و جواهراتشان را درون کفن می‌ریختند، از زنان می‌خواستم برای دعا کردن چشم‌هایشان را ببندند.

در این هنگام بخشی از طلایشان را که از سوراخ کفن بیرون می‌ریخت، برمی‌داشتم. آنها هم درحالی‌که به من اعتماد پیدا کرده بودند، طلاهایشان را پس می‌گرفتند و متوجه کم شدن طلاها نمی‌شدند. در مشهد پس از دستگیری، با قرار وثیقه آزاد شدم و به تهران آمدم و به دزدی‌هایم ادامه دادم.‌‌/ ‌‌باشگاه خبرنگاران

انفجار گاز شهری 5 قربانی گرفت

نشت گاز شهری در خانه یکی از شهروندان کرجی در شهرک خرمدشت به کشته شدن پنج عضو یک خانواده و مصدومیت شدید یک نفر دیگر منجر شد.

معاون مرکز فوریت‏های پزشکی استان البرز در این باره گفت: ساعت 6 بامداد دیروز مردی با سامانه 115 اورژانس تماس گرفت و از انفجار خانه‌ای در شهرک خرمدشت کرج خبرداد. امدادگران با اطلاع از موضوع به محل مورد نظر اعزام و مشاهده کردند آتش‌نشانان در آنجا حضور یافته و در حال خاموش کردن شعله‌های آتش هستند.

آرش رحمتی افزود: آتش نشانان با خاموش کردن آتش به کمک امدادگران اورژانس اجساد پنج نفر را که سه دختر شش، سیزده و شانزده و یک پسر هجده ساله و مرد چهل‌وپنج ساله‌ای بودند در حالی که بشدت سوخته و در میان آوار ساختمان مدفون شده بودند خارج کرده و با هماهنگی قضایی به پزشکی قانونی انتقال دادند. در ادامه تجسس‌ها یک زن دیگر که دچار سوختگی شدید شده بود از این خانه خارج و به بیمارستان شهید مدنی کرج منتقل شد.

وی یادآور شد: با پایان یافتن این عملیات، تحقیقات اولیه نشان می‌داد افراد کشته شده و فرد زخمی اعضای یک خانواده بودند. بررسی اولیه کارشناسان آتش‌نشانی حاکی از این بود که نشت گاز شهری به انفجار و وقوع این حادثه تلخ منجر شده است. وضع تنها بازمانده این حادثه نیز وخیم گزارش شده است.‌/‌ جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها