تغییر و کوتاه شدن برخی مسیرهای هوایی کشور

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور از مصوبه شورای عالی امنیت ملی برای تغییر برخی مسیرهای هوایی خبر داد و گفت: این موضوع به پرواز کشورهای همسایه مانند عراق و ترکیه کمک کرده است.
کد خبر: ۷۵۰۹۷۰

محمدعلی ایلخانی در گفت‌وگو با مهر اظهار کرد: براساس این تصمیم، مدت زمان پرواز در برخی مسیرهای داخلی 11 تا 12 دقیقه کاهش یافت که این موضوع به پرواز کشورهای همسایه مانند عراق و ترکیه کمک کرده است.

وی با اشاره به این‌که از پیامدهای مذاکرات ایران با گروه 1+5 ورود شرکت‌های خارجی به ایران بوده است، افزود: سه شرکت بزرگ اروپایی از فرانسه، ایتالیا و اسپانیا جلساتی را با ما داشتند تا دستگاه‌های رادار و کمک‌ها ناوبری برای تجهیز راه‌های هوایی و فرودگاه‌های کشور خریداری کنیم.مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشورگفت: کشورهایی که تا سال گذشته حاضر به صحبت با ایران نبودند، امروز داوطلبانه وارد ایران شدند و با نامه رسمی از کشورهایشان حاضرند دستگاه‌های خود را به ما بفروشند که این امکان را به ما می‌دهد تا جنس با کیفیت و بهتری را با قیمت مناسب در مناقصه بین‌المللی خریداری کنیم.

ایلخانی با تاکید بر این‌که این شرکت‌ها جزو بهترین و بزرگترین شرکت‌های دنیا هستند، افزود: یکی از این شرکت‌ها تجهیزات 35 درصد از کشورها را مدیریت می‌کند.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور تصریح کرد: برآورد ما این است که بین 250 تا 300 میلیون دلار باید هزینه نوسازی سیستم‌های راداری کنیم؛ به دلیل این‌که رادارهایی که ده تا 15 سال پیش از فرانسه خریدیم، پاسخگوی نیاز ما نیست و باید تا سه سال آینده سرمایه‌گذاری بیشتری انجام دهیم.

ایلخانی درباره فرودگاه امام خمینی (ره)نیز گفت: هم‌اکنون سه فرودگاه در تهران و البرز داریم که برای آنها به دنبال انتخاب مشاور بین‌المللی هستیم که هم در ساخت فاز دوم فرودگاه امام و هم تعریف یک شبکه اختصاصی برای اتصال مهرآباد به فرودگاه امام برنامه ارائه کند.

وی افزود: پروژه فاز 2 فرودگاه امام خمینی (ره) برای ساخت ترمینالی با 20 میلیون مسافر است که حداقل سه هزار میلیارد تومان بودجه نیاز دارد، بنابراین نیاز به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی داریم تا فاز 2 فرودگاه را راه‌اندازی کنیم.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور با اشاره به این‌که طرحی را فرانسوی‌ها و مالزیایی‌ها دراین باره ارائه کرده‌اند اما برای اجرا نیاز به مشاور بین‌المللی داریم، بیان کرد: باید مناقصه بین‌المللی برای انتخاب مشاور خارجی بگذاریم تا در طراحی نظارت هم شاهد تحول در این بخش باشیم.

وی درخصوص بدهی شرکت‌های هواپیمایی به شرکت فرودگاه‌های کشور افزود: بدهی ایران ایر به تنهایی بالغ بر یکصد میلیارد تومان و هواپیمای آسمان 60 میلیارد تومان است که فعلا به دلیل ملاحظاتی برای پرداخت به آنها فشار وارد نمی‌کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها