روز گذشته، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پس از ورود به روستای کلکان دیواندره، به دیدار شوخان، دختربچه اهل این روستا رفت.
کد خبر: ۷۵۰۱۱۴

به گزارش ایرنا، حسن قاضی‌زاده‌هاشمی پس از ورود به روستای کلکان با دود کردن اسپند و قربانی، مورد استقبال گرم مردم این روستا قرار گرفت.

در این سفر سید احسن علوی و سالار مرادی دو نماینده سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی و عبدالمحمد زاهدی استاندار کردستان، وزیر بهداشت را همراهی می‌کنند. وزیر بهداشت در دیدار با شوخان عروسکی را تقدیم این دختربچه دیواندره‌ای کرد.

شوخان، دختربچه اهل روستای کلکان دیواندره به دلیل تزریق پنی‌سیلین بیشتر بینایی خود را از دست داده بود که پس از این‌که توسط وزیر بهداشت مورد عمل جراحی قرار گرفت، بینایی یک چشم خود را به دست آورده است.

مداوای چشمان 4 کودک دیواندره‌ای

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مداوای چشمان چهار کودک دیگر دیواندره‌ای را برعهده گرفت.

حسن قاضی‌زاده‌هاشمی در دیدار با شوخان براخاسی، دختربچه دیواندره‌ای به درخواست خانواده شوخان و اهالی روستای کلکان، مداوای چشمان چهار کودک این روستا را متقبل شد.

هاشمی تاکید کرد: بزودی با خانواده‌های این کودکان هماهنگ می‌کنم تا برای مداوا به تهران بیایند.

وی اظهار کرد: شوخان چهار بار عمل شده و عمل پیوند و آب مروارید نیز روی چشمان وی انجام شده است.

وزیر بهداشت با اشاره به این‌که شوخان دیگر نیاز به عمل ندارد، چرا که چشمان وی می‌بیند، ادامه داد: چشمان شوخان بر اثر حساسیت به پنی‌سیلین تا حدود زیادی بینایی خود را از دست داده بود، اما هم اکنون شوخان می‌بیند، کتاب می‌خواند و بازی می‌کند. وی یادآور شد: برای کردستان برنامه‌های زیادی داریم، گرچه کارهای زیادی در یک سال گذشته انجام شده است، اما همچنان کمبودهایی داریم که برای برطرف کردن این مشکلات به کردستان آمده‌ایم. هاشمی بیان کرد: یکی از برنامه‌های ما فراهم کردن زمینه ارتقای آموزش علوم پزشکی در رشته‌های مختلف و همچنین گسترش خدمات درمانی در سراسر استان کردستان است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: اکنون تمامی مراکز بهداشتی و درمانی پزشک دارد، اما به دنبال استقرار شبانه‌روزی پزشکان در این مراکز هستیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها