روز گذشته شاخص کل بورس برخلاف سکه، طلا و ارز روند نزولی را در پیش گرفت و در پایان معاملات تا کانال 70 هزار واحدی سقوط کرد

سکه بیش از یک میلیون تومان؛ دلار در مرز 3500 تومان

در حالی که کارشناسان بازار طلا و سکه از کسادی این بازار در ماه‌های محرم و صفر به دلیل کاهش تقاضا خبر می‌دادند، اما درروزهای پایانی ماه صفر، شاهد افزایش قیمت این فلز زرد رنگ هستیم.
کد خبر: ۷۴۹۳۴۲

به گزارش خبرنگار جام‌جم، دیروز قیمت طلا، سکه و ارز رشد چشمگیری داشت. رشدی که غیرمنتظره می‌نمود؛ زیرا ماه صفر و روزهای پایانی عزاداری در حال طی شدن است و هنوز تقاضای ناشی از ماه ربیع‌الاول وارد بازار نشده است.

بر این اساس قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با 20 هزار تومان افزایش به یک میلیون و 2000 تومان رسید. این در حالی است که آخرین بار اردیبهشت امسال قیمت این سکه بیش از یک میلیون تومان بود و از آن زمان تاکنون سکه تمام، زیر یک میلیون تومان قیمت داشت.

حتی در ماه گذشته بهای این سکه به زیر 900 هزار تومان هم رسید.در همین حال قیمت نیم سکه نیز با افزایش 6000 تومانی به 498 هزار تومان رسید.

قیمت ربع سکه نیز با رشد 3000 تومانی همراه بود و از 270 هزار تومان به 273 هزار تومان رسید. اما سکه گرمی بدون تغییر قیمتی در بازار مورد معامله قرار گرفت و روی همان قیمت 173 هزار تومان باقی ماند. اونس جهانی طلا نیز به‌دلیل تعطیلی بازارهای جهانی بدون تغییر در سطح قیمت 1222 دلار باقی ماند. با وجود این هر گرم طلای 18 عیار هم با 2180 تومان افزایش از صد هزار و 12 تومان به 102 هزار و30 تومان رسید.

دلار پای ثابت است

هر وقت صحبت از افزایش قیمت سکه و طلا می‌شود، برای علت‌یابی می‌توان گفت یا اونس جهانی بالا رفته و یا قیمت دلار در داخل رشد داشته است.هم‌اکنون نیز دلار با افزایش قیمت روبه‌رو شده که به دنبال آن قیمت سکه و طلا نیز رشد داشته است. به این ترتیب دلار از 3428 تومان با افزایش 44 تومانی به 3472 تومان رسید و به مرز 3500 تومان نزدیک شد. البته تعیین نرخ 2850 تومانی دلار دربودجه سال 94 روی قیمت دلار در بازار آزاد بی‌تاثیر نخواهد بود. با این حال یورو با کاهش پنج تومانی در بازار غیررسمی مورد معامله قرار گرفت و از 4280 تومان به 4275 تومان رسید.

روز بد بورس

در همین حال دیروز بورس روز بدی را تجربه کرد به‌طوری‌که شاخص کل بورس در پایان معاملات تا کانال 70 هزار واحدی سقوط کرد.به گزارش مهر، شاخص کل بورس و اوراق بهادار در پایان معاملات دیروز با افت 751 واحدی تا کانال 70 هزار واحدی سقوط کرد و در ارتفاع 70 هزار و 291 واحدی ایستاد.

علاوه بر شاخص کل، تمام شاخص‌های بورسی دیروز نیز همانند چهارشنبه هفته گذشته روند نزولی داشت و تالار شیشه‌ای قرمزپوش بود.بر این اساس، شاخص 30 شرکت بزرگ 47 واحد، آزاد شناور 1085 واحد، بازار اول 691 واحد، بازار دوم 570 واحد و صنعت 529 واحد با افت مواجه شد، همچنین دیروز تعداد 564 میلیون سهم و حق‌تقدم به ارزش 149 میلیارد تومان در 45 هزار نوبت معاملاتی دادوستد شد.در همین حال، ارزش بازار بورس هم به 317 هزار میلیارد تومان سقوط کرد.

پیش‌بینی کسادی بازار جهانی طلا

پایگاه خبری بلومبرگ از کسادی بازار جهانی طلا خبر داد و گفت: اقتصاد آمریکا در حال پیشرفت است و این امر سبب کسادی بازار طلا می‌شود.

قیمت طلا برای تحویل در ماه فوریه (بهمن) جمعه گذشته در پایان معاملات بازار کامکس نیویورک، 0.3 درصد کاهش یافت و به 1222.50 دلار در هر اونس رسید. قیمت نقره نیز برای تحویل در ماه مارس (اسفند) با 0.3 درصد کاهش به 17.057 دلار در هر اونس رسید. قیمت پلاتین برای تحویل در ماه ژانویه (دی) هم 0.9 درصد کاهش یافت و به 1231.50 دلار در هر اونس رسید.

به گزارش ایرنا، میگوئل پرز مدیر فروش و بازاریابی شرکت هریوس متالز واقع در نیویورک در این باره افزود: قیمت جهانی طلا جمعه گذشته برای سومین روز متوالی کاهش یافت، زیرا بهبود یکی از شاخص‌های رشد اقتصادی در آمریکا موجب کاهش تقاضای طلا به عنوان یک دارایی مطمئن می‌شود.

وی اظهار کرد: اقتصاد آمریکا در حال پیشرفت سریع است، اشتغال شروع به افزایش کرده و برای نخستین بار من فکر می‌کنم، آمریکا در حال رسیدن به آرامش است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها