رئیس اداره حفاظت محیط زیست آستارا درخصوص تماس با پرندگان مهاجر به دلیل وجود بیماری مشکوک از جمله آنفلوآنزای پرندگان هشدار داد و گفت: شواهد نشان می‌دهد که یک قوی مهاجر در تالاب‌های آستارا به بیماری آنفلوآنزای مرغی مبتلا شده است
کد خبر: ۷۴۸۲۲۴

شهروز قلی‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در پی سرد شدن تدریجی هوا و ورود گونه‌های مختلف پرندگان مهاجر به تالاب‌ها و آبگیرهای منطقه، یک قوی بیمار که در یکی از روستاهای ساحلی شهرستان زمینگیر شده بود، از سوی یکی از اهالی طبیعت‌دوست و وظیفه‌شناس، برای مداوا به اداره حفاظت محیط زیست تحویل داده شد.

وی با اشاره به این‌که این قو از نوع گنگ و جنس ماده است، افزود: در بررسی اولیه علایمی از قبیل آب ریزش شدید از منقار، آویزان شدن بال‌ها و ناتوانی در راه رفتن، پرواز و خوردن غذا مشاهده شد که شباهت بسیاری به بیماری آنفلوانزای مرغی دارد. قلی‌نژاد توضیح داد: پس از مشاهده این علایم، نمونه‌گیری از سوی دامپزشکان اداره دامپزشکی آستارا انجام شد و تا حصول نتیجه آزمایش، پرنده مذکور در مرکز اورژانس پناهگاه طبیعت‌گردی لوندویل در قرنطینه نگهداری می‌شود.

وی به هشدارهای جهانی مبنی بر لزوم اتخاذ تمهیدات پیشگیرانه و مقابله با بیماری آنفلوآنزای مرغی، اشاره و تصریح کرد: به اطلاع عموم شهروندان می‌رسانیم که پس از مشاهده هرگونه پرنده یا حیوان وحشی بیمار، ضمن خودداری از تماس مستقیم و یا استفاده از آنها، مراتب را در بسرعت به اداره حفاظت محیط زیست یا اداره دامپزشکی اطلاع دهند.

رئیس اداره محیط زیست آستارا افزود: اخبار و اطلاعات شهروندان تأثیرات بسزایی در مقابله با بیماری‌هایی از این دست دارد. شهرستان مرزی بندر آستارا با بیش از 86 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان، 189 کیلومتری رشت و همجواری استان اردبیل و کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها