رئیس اداره کنترل و مبارزه با ایدز و بیماری‌های آمیزشی وزارت بهداشت نسبت به تبعات افزایش ایدز از طریق روابط جنسی هشدار داد.
کد خبر: ۷۴۷۸۳۲

به گزارش ایسنا، عباس صداقت که در یک برنامه رادیویی صحبت می‌کرد، با اشاره به افزایش موارد ابتلا به ایدز از طریق روابط جنسی گفت: افزایش موارد ابتلا به این بیماری از طریق روابط جنسی و همچنین افزایش موارد ابتلای زنان، خطری به دنبال دارد و آن هم بارداری زنان مبتلا و در نهایت تولد نوزادان مبتلا به ایدز است. وی افزود: این موضوع همان چیزی است که ما از آن به عنوان نگرانی از وقوع موج سوم یاد می‌کنیم. شیوع مصرف مواد محرک نیز این قضیه را نگران کننده‌تر می‌کند. همان‌طور که مطالعات مرتبط در وزارت بهداشت در ارتباط با همه‌گیری ایدز در کشور نشان می‌دهد، همچنان مصرف مواد مخدر بیشترین الگوی انتقال را به خودش اختصاص داده است.

صداقت ادامه داد: به همین دلیل توصیه ما به افراد جامعه این است که باید بدانند دو راه عمده برای انتقال این بیماری وجود دارد؛ تزریق مشترک و روابط جنسی خارج از اصول خانواده. مصرف مواد محرک و الکل نیز ممکن است فرد را در معرض رفتارهای پرخطر غیرایمن و محافظت نشده قرار دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها