قبل از هرچیز ابتدا باید یادآوری کنیم که تولید V7 نخستین بار در سال 1962 آغاز شد و در اواسط دهه 70 میلادی به پایان رسید.
در سال 2008 موتوگوتسی مجددا دست به احیای نسل اول V7 زد که قرارست اواخر 2014 تولید این نسل هم متوقف شود.
چیزی که بیشتر از همه در V7 II جلب توجه می کند، گیربکس 6 دنده (بجای 5 دنده سابق) به همراه کلاچ جدیدی است که کمپانی آنها را مختص همین مدل ساخته؛ گیربکسی که نتیجه آن بالارفتن دور انجین در زمان تعویض دنده و همچنین روان تر شدن تعویض هاست.
سایر مشخصات فنی V7 II عبارتند از:
انجین: 2 سیلندر 4 زمانه با زاویه 90 درجه ای سیلندرها.
قدرت: 50 اسب بخار در دور 6500.
گشتاور: 58 نیوتن متر در دور 5000.
سوخت رسانی: انژکتوری الکترونیکی Weber-Marelli.
وزن: 179 کیلوگرم.
حجم باک: 4+22 لیتر.
چرخ جلو: رینگ 18 اینچی با تایر 100/90.
چرخ عقب: رینگ 17 اینچی با تایر 130/80.
اما برای بهترشدن ارگونومی نیز موتوگوتسی برای V7 II دو تغییر جدید را تجربه کرده؛ یکی کاهش 10 میلیمتری موقعیت نصب انجین و خم شدن 4 درجه ای آن به سمت جلوست و دیگری نیز کاهش 25 میلیمتری ارتفاع صندلی.
با اینکه ظاهر کلاسیک این سیکلت همچنان نیز حفظ شده اما داشتن ترمزهای ABS در جلو و عقب و سیستم کنترل کشش استاندارد از مهم ترین ویژگی های مدرن V7 II هستند.
V7 II از اواسط زمستان 2014 در سه مدل Stone (با رنگ مات)، Special (در سه رنگ مختلف) و Racer (تک صندلی، تریم کرومی بدنه و دسته فرمان کوتاه) و با قیمتی مابین 8,500 الی 11,000 دلار وارد بازار می شود.(پدال)
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
دانشیار حقوق بینالملل دانشگاه تهران در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
یک پژوهشگر روابط بینالملل در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتوگو با دکتر سیدمرتضی موسویان، ضرورت و اهمیت داشتن دکترین در رسانه و دلایل قوت و ضعف رسانههای داخلی و معاند را بررسی کردهایم
ابراهیم تهامی، مهاجم سابق تیمملی در گفتوگو با جامجم:
گفتوگو با محمود پاکنیت بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون
در گفتوگو با تهیهکننده مستند معروف شبکه سه اولویتهای موضوعی فصل جدید بررسی شد