جانشین فرمانده نیروی انتظامی از افزایش تردد زائران اربعین حسینی در مرزهای غربی کشور خبر داد و گفت: تاکنون 750 هزار نفر از طریق مرزهای مهران، چزابه و شلمچه وارد خاک عراق شده‌اند.
کد خبر: ۷۴۶۹۲۴

سردار حسین اشتری در حاشیه بازدید از مرز بین‌المللی مهران در گفت‌وگو با ایرنا با بیان این که عزیمت زائران اربعین حسینی از حدود ده روز پیش آغاز شده است، پیش‌بینی کرد که با نزدیک شدن به ایام سوگواری اربعین، شمار تردد در مرزهای تعیین شده افزایش قابل توجهی یابد.وی به زائران توصیه کرد برای سفر به عتبات عالیات صبر و حوصله داشته، زیرا ممکن است به دلیل حجم بالای تردد زائران در مرزها با تاخیر چند ساعته و حتی یک روزه مواجه شوند.

اشتری با قدردانی از خدمات مسئولان در مبادی مرزی یادآور شد: مشکلی در تردد زوار در مرزهای داخلی وجود ندارد، اما امکانات طرف عراقی پاسخگوی این تعداد زائر نیست.

وی از زائران اربعین حسینی خواست برنامه بازگشت خود را به یک یا دو روز پس از برگزاری این آیین موکول کنند تا با ترافیک شدید در مرز و مشکلات احتمالی مواجه نشوند.پیش‌بینی می شود تردد زایران تا پایان اربعین حسینی از مرز مهران به 800 هزار نفر برسد.

عبور از مرز شلمچه با کارت شناسایی امکان ندارد

رئیس اداره تبلیغات اسلامی خرمشهر نیز از نبود امکان عبور زوار از مرز شلمچه با شناسنامه و کارت ملی خبر داد و تنها راه عبور را استفاده از گذرنامه معتبر بین‌المللی عنوان کرد.

حجت‌الاسلام عادل رویوران در گفت‌وگو با مهر افزود: درپی باز شدن ناگهانی دروازه‌های مرزی عراق در مرز شلمچه در چند روز گذشته و ورود تعدادی از زوار بدون داشتن گذرنامه در میان دیگر زائران به خاک عراق، این مساله مشکلاتی را برای زوار و مسئولان ایجاد کرد. حتی تعدادی از این افراد توسط نیروهای عراقی دستگیر شده اند.وی تصریح کرد: لذا از تمام کسانی که قصد سفر به عتبات را دارند تقاضا می‌شود تنها با در دست داشتن گذرنامه معتبر برای عبور از مرز به نقاط مرزی مراجعه کنند زیرا در غیر این‌صورت از ورود آنها به کشور عراق جلوگیری شده و با برخورد نیروها و مسئولان عراقی مواجه می‌شوند.

وی ادامه داد: کریدور خروجی ایران در حال تلاش برای رد کردن زوار از مرز است که به علت کندی عملیات از سوی کشور عراق پذیرش زائران از آن سوی مرز به کندی صورت می‌گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها