وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اعزام یکصد هزار نیروی کار ایرانی به خارج از کشور تا نیمه نخست سال آینده خبر داد و گفت: درصدد هستیم نیروهای اعزامی از افراد متخصص و ماهر باشند.
کد خبر: ۷۴۶۶۲۱

به گزارش ایسنا، علی ربیعی دیروز در حاشیه همایش صدور خدمات فنی و مهندسی و کسب فرصت‌های اشتغال در بازارهای کار بین‌المللی در جمع خبرنگاران افزود:‌ دولت تدبیر و امید عزم و اراده جدی برای حمایت از ایرانیان شاغل در خارج از کشور و برنامه‌ریزی برای اعزام تحصیلکردگان داخل به خارج دارد.

وی اظهار کرد:‌ بر همین اساس هدف‌گذاری کردیم تا نیمه نخست سال 1394 نیز یکصد هزار نفر را به خارج اعزام کنیم و تلاش می‌کنیم این تعداد افزایش یابد. وی از اعزام 3000 نفر با شغل معین به خارج از کشور طی یک سال گذشته خبر داد و گفت: ‌4800 نفر نیز نتوانسته‌اند امکان اعزام پیدا کنند.

ربیعی اظهار کرد: برای فائق آمدن به مساله اشتغال نیاز به اجماع همگانی داریم، زیرا ایجاد اشتغال مختص یک وزارتخانه نیست بلکه فرابخشی و فراقوه‌ای است، از این‌رو در بحث توسعه اشتغال از یک‌سو به حمایت‌کننده‌های مناسب و امنیت سرمایه‌گذاری و از سوی دیگر بودجه ریزی، برنامه‌ریزی و تدبیر نیاز داریم. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: در زمینه منابع انسانی ماهر، متخصص و تحصیلکرده در کشورمان کارنامه قابل توجهی داریم و ظرفیت ایجاد شده منابع انسانی آماده برای کار قابل توجه بوده است. به گفته ربیعی، ترکیب جمعیت ایران اکنون آماده انفجار رشد و توسعه است و اگر نتوانیم از این مزیت بزرگ استفاده کنیم، سال‌های طلایی را برای رشد و توسعه از دست داده‌ایم. وی تحریم‌ها، ناهماهنگی‌ها و نبود برنامه و ذهنیت مناسب را در استفاده نکردن شایسته از ظرفیت تحصیلکردگان برای اعزام به خارج موثر دانست و تاکید کرد: امروز وجه مهم اعزام نیروی کار به خارج کسب درآمد نیست بلکه باید ساماندهی مناسبی از نیروهای ایرانی تحصیلکرده در خارج صورت دهیم.

وزیر تعاون، ‌کار و رفاه اجتماعی در توضیح دستاوردهای ساماندهی تحصیلکردگان ایرانی اعزامی به خارج گفت: این نیروها گر چه دانش خود را به کشورهای مهاجرپذیر می‌برند ولی طبعا در اشتغال و نحوه کار آنها بویژه هنگام بازگشت به کشور موثر است.

یارانه نیروی کار در خارج پرداخت می‌شود

در همین حال قائم مقام وزیر کار در امور بین‌الملل نیز در این همایش گفت: در پی هماهنگی این وزارتخانه با سازمان هدفمندی یارانه‌ها، پرداخت یارانه به نیروی کار دارای گواهینامه شغلی در خارج از کشور ادامه می‌یابد. محمدتقی حسینی افزود: هم‌اکنون جمعیتی بیش از 232 میلیون نفر در بازار بین‌المللی کار می‌کنند که این میزان حدود 3.1 درصد جمعیت جهان را شامل می‌شود. به گفته وی، این میزان نیروی کار مهاجر برابر است با جمعیت پنجمین کشور جهان که نشان از جمعیت وسیع فعال در عرصه کار دارد. وی حجم اقتصاد نیروی کار بین‌المللی را 440 میلیارد دلار تخمین زد و گفت: بیشتر از 325 میلیارد دلار این رقم به کشور‌های مبدا و بقیه در مقصد رسوب می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها