معاون آسیا اقیانوسیه وزیر امور خارجه:

عملیات هوایی علیه داعش به درخواست بغداد انجام گرفت

درگیری شدید ارتش عراق و داعش در جنوب تکریت

منابع امنیتی در عراق از شدت گرفتن درگیری‌ها میان ارتش این کشور و گروه تروریستی داعش در مناطقی از جنوب تکریت خبر می‌دهند.
کد خبر: ۷۴۶۰۷۲

به گزارش مهر و به نقل از المیادین، این درگیری‌ها در مناطق «المزاریع»، «القادسیه» و اطراف منطقه «عزیز بلد» در جنوب تکریت بیشتر گزارش شده است. همچنین منابع پزشکی و امنیتی عراق از کشته شدن 35 نفر و زخمی شدن 89 نفر دیگر در انفجارهای شمال کرکوک و شمال بغداد خبر دادند. به گفته این منابع، یک خودروی بمبگذاری شده در خیابان «مکتظ» در منطقه «الشورجه» در شمال کرکوک منفجر شد که بر اثر آن 18 نفر کشته و 22 نفر مجروح شدند. همچنین دو خودروی بمبگذاری شده دیگر در شهر صدر در شرق بغداد منفجر و موجب کشته شدن 17 عراقی و زخمی شدن 67 نفر دیگر شد.

حمله جنگنده‌های ائتلاف به مواضع داعش در استان نینوا و شهر موصل نیز به کشته شدن 40 نفر و زخمی شدن 80 نفر منجر شد. در روزهای اخیر همزمان با عملیات ارتش عراق برای پس گرفتن استان نینوا و شهر موصل از تروریست‌های داعشی، حملات هوایی به این تروریست‌ها افزایش چشمگیری داشته است. آخرین خبر درباره عراق این‌که به دعوت وزیر خارجه عراق، سعودالفیصل وزیر خارجه عربستان سعودی در روزهای آینده به این کشور سفر خواهد کرد. هنوز زمان مشخصی برای این سفر تعیین نشده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها